۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۵۲۷۷
دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کرد؛

ضرورت ترویج افکار و اندیشه های امام راحل در جامعه

دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یکی از تأکیدات رهبری بر ترویج افکار و اندیشه های امام راحل است، از این رو باید در این راستا بکوشیم تا ارزش ها و آرمان های امام خمینی(ره) را در جامعه ترویج دهیم.
علیرضا مختارپور علیرضا مختارپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز گذشته در حرم امام خمینی (ره) به نقش مؤثر کتابداران اشاره کرد و گفت: کتابداران در ایجاد ارتباط بین نویسندگان و افراد جامعه نقش بسزایی را ایفا می کنند، از این رو کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور در انتقال این ارزش ها به نسل جوان در راستای اهداف ملی، اسلامی و انقلابی کوشا هستند.

وی بیان داشت:  به منظور افزایش سرانه مطالعه کتاب خوانی، ایجاد انگیزه و معرفی کتاب‌هایی با موضوعات انقلاب اسلامی به جوانان یکی از وظایف مهم کتابداران است.

این مقام مسؤول ادامه داد: یکی از تأکیدات رهبری بر ترویج افکار و اندیشه های امام راحل و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین افراد جامعه است، از این رو کتابداران ما باید در این راستا بکوشند تا ارزش ها و آرمان های امام خمینی(ره) را در جامعه ترویج دهند.

وی تأکید کرد: تولید خوراک فرهنگی در جامعه معمولاً از سوی نویسندگان، نخبگان و مؤلفان صورت می پذیرد، اما معرفی این آثار در جامعه بر عهده کتابداران است.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان تأکید داشت و افزود: رشادت های شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم ستودنی است و ارزش هایی که توسط امام راحل در ماندگاری انقلاب اسلامی تعیین شده را می بایست از  طریق کتاب انتشار دهیم.

وی در جمع خبرنگاران نیز به 40 سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آستانه به ثمر نشستن درخت استوار و تنومند انقلاب اسلامی هستیم که باید همه این نتایج پر افتخار را مدیون روح مسیحایی امام خمینی(ره) باشیم.

مختارپور در پایان متذکر شد: تمامی توجهات اندیشمندان اسلامی به حرکت و انقلاب امام راحل است که بزرگترین جهش اجتماعی و آزادی بخشانه قرن را مختص به خود کرده است، چنانچه پس از صدر اسلام هیچ شخصیت شیعه ای اینگونه نتوانسته بود در اشاعه تحکیم مبانی اسلام در جهان نقش بسزایی داشته باشد، لذا باید بیش از این سال ها بگذرد تا برکات این انقلاب که توسط امام راحل تدوین شده است بر همگان آشکار شود.

گفتنی است دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از کتابداران به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی با نثار تاج گل و قرائت فاتحه در حرم امام خمینی (ره) حضور یافته و ادای احترام کردند و ضمن آن با آرمانهای امام راحل و شهدا تجدید میثاق نمودند./804/پ204/ب1

ارسال نظرات