۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۸۵۲۲۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برنامه های هفته بسیج نیمبلوک، ورود ۳۰۰ زائر پاکستانی به خضری دشت بیاض و ۲۰۰ میلیون تومان کمک به کتابخانه های قاینات عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت هفته بسیج در بخش نیمبلوک اعلام شد.

بخشدار نیمبلوک در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت هفته بسیج، با قدردانی از زحمات انجمن جوانان خضری دشت بیاض و اداره اوقاف و امور خیریه این بخش، به دلیل راه اندازی موکب امام رضا(ع) و پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی امام هشتم(ع) گفت: به دلیل قرار داشتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید مردم و مسئولان همانند همیشه انسجام بیشتری داشته باشند تا بتوانند توطئه ها و هجمه های دشمن را خنثی کنند.

خسروی افزود: برنامه ریزی هفته بسیج باید منظم و دقیق باشد و مسئولان در برنامه های بسیج حضور مستمری داشته باشند.

طیبی معاون حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر خضری دشت بیاض نیز با تشکر از همکاری های خوب و ارزنده شهرداری این شهر، در برپایی نمایشگاه دستاورد بسیج سال گذشته گفت: امسال از این نهاد درخواست می شود تا در راه اندازی نمایشگاه بسیج همراهی داشته باشد.

ورود 300 زائر پاکستانی به خضری دشت بیاض

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نیمبلوک با بیان این که شب گذشته 300 زائر پاکستانی اربعین حسینی و زائران امام رضا (ع) وارد خضری دشت بیاض شدند گفت: عشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) سبب شد تا انجمن جوانان این شهر از زائران پاکستانی پذیرایی کند.

حیدری ادامه داد: این کاروان ها در قالب شش گروه از کاروان بی بی معصومه سند پاکستان هستند که در بدو ورود به موکب امام رضا (ع) خضری دشت بیاض از آن ها با چای، شیرینی و شام پذیرایی شد.

وی با بیان این که موکب امام رضا (ع) خضری دشت بیاض دو روز مانده به اربعین راه اندازی شد افزود: به دلیل استقبال و بازگشت زائران ایرانی و غیر ایرانی این موکب هنوز پابرجاست و بیش از 50 نفر از انجمن جوانان و مسئولان بخش به صورت داوطلبانه و خودجوش به زائران خدمات رسانی می کنند.

200 میلیون تومان کمک به کتابخانه های قاینات 

رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی قاینات گفت: قسمتی از منابع و تجهیزات کتابخانه های عمومی توسط خیران تامین می شود و از ابتدای امسال 200 میلیون تومان در قاین جمع آوری که از این میزان 100 میلیون تومان توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی برای خرید پنج هزار نسخه کتاب لوکس تامین شده است.

مددی 60 میلیون تومان را هم از کمک های اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران بیان کرد که برای سه هزار نسخه کتاب هزینه شده است.

علاوه بر این موسسه مهر گیتی، پنج دستگاه رایانه به ارزش 12 میلیون تومان و سه هزار و 600 نسخه کتاب به ارزش 28 میلیون تومان به کتابخانه های عمومی کمک کرده است.

ثبت 3 اثر تاریخی بشرویه در فهرست آثار ملی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با بیان اینکه سه اثر تاریخی بشرویه در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد، گفت: با ثبت این بناها تعداد آثار ثبت شده شهرستان در فهرست ملی به 69 اثر رسید.

شریعتی آسیاب علی آباد، خانه های تاریخی حسین زاده اول و ذبیحی در بشرویه را از آثار ثبت شده نام برد و افزود: آسیاب علی آباد، ششمین آسیاب بشرویه در مسیر قلعه دختر تا رقه است و از آن دسته آسیاب هایی است که در دل زمین به صورت دست کند ساخته شده است.

وی افزود: قدمت خانه حسین زاده مربوط به دوره قاجار و از خانه های دو صفه شهر، دارای بادگیر و همجوار با یکی از ساباط های تاریخی است و همچنین خانه ذبیحی از دوران افشاریه و از خانه های دو صفه است که محل دستگاه برک بافی در یکی از ایوان های آن نشان از اشتغال مردم بشرویه در این حرفه دارد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات