۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۸۵۲۲۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تجلیل از فعالان قرآنی در فاروج، اختتامیه هم اندیشی سبک زندگی و کنگره ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، طی مراسمی از تعدادی مربی و فعال قرآنی در فاروج تجلیل شد.

امام جمعه تیتکانلو در این مراسم گفت: با توجه به هجمه های گوناگون علیه دین، مذهب و قرآن مباحث دینی و قرآنی در مظلومیت است و دولت و مجلس باید از برنامه های قرآنی بیشتر حمایت کنند.

حجت الاسلام «نادعلیزاده» افزود: نهادهای قرآنی با حمایت از فعالان قرآنی می توانند کتاب الهی و مضامین روح بخش و روشن آن را برای اقشار مختلف تبیین و تبلیغ کنند.

«سعید علیپور صحرا» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج نیز گفت: امسال دو وقف قرآنی به ارزش 700 میلیون تومان در شهرستان به ثبت رسیده است.در این مراسم همچنین از «صغری میم پرور» خبرنگار روزنامه «خراسان شمالی» تقدیر شد.

اختتامیه هم اندیشی سبک زندگی

نماینده ولی فقیه در استان در آیین اختتامیه اولین هم اندیشی سبک زندگی به میزبانی دانشگاه بجنورد، به تبیین سبک زندگی از نگاه قرآن کریم پرداخت و زندگی پاک داشتن را تعبیر قرآن از سبک زندگی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین «یعقوبی» با بیان این که در اسلام قرار است انسان با کرامت تربیت شود، از تاثیر گذاری جهان بینی در سبک زندگی سخن به میان آورد.

وی جهان بینی مادی و الهی را دو نگاه متمایز دانست و بر ضرورت برنامه ریزی سبک زندگی بر پایه های خردمندی، عقلانیت، اخلاق و حقوق تاکید کرد.

کنگره ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی

اولین کنگره ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی به میزبانی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین برگزار شد.

«ثمینی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در این کنگره آسیب های اجتماعی را از مسائل مهم و کلیدی دانست وافزود: انسجام بخشی و هم افزایی در بحث پرداختن به آسیب های اجتماعی منجر به شکل گیری سازمان امور اجتماعی ذیل وزارت کشور شده است.

«ریواده» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم ضعف باورهای دینی در دانشجویان را عامل اصلی اعتیاد برشمرد.

حجت الاسلام «محمدیان» امام جمعه اسفراین با بیان این که پیشگیری مقدم بر درمان است افزود: با وجود مسائل اخلاقی و توصیه های دینی رفته رفته سن اعتیاد در کشور پایین می رود که جای تأمل و واکاوی دارد.

طرح حلقه های کتاب‌خوانی اجرا می شود

طرح حلقه های کتاب خوانی برای جلوگیری از رجعت بی سوادی  برای هزار و 121 سوادآموز با کمک اداره کل پست اجرا می شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان این مطلب افزود: هر سال یک بسته کتاب 10 تایی با همکاری اداره کل پست به خانه سوادآموزان ارسال می شود تا مطالعه کنند و از طریق خلاصه نویسی آن را ارائه دهند.

«مودی» ادامه داد: در این راستا  هزار و 121 نفر در حال آموزش هستند و  7 مرکز یادگیری محلی برای آموزش نیز برنامه ریزی شده است که در اسفراین 2 مرکز، در بجنورد 2 مرکز و در راز و جرگلان، شیروان و فاروج هر کدام یک مرکز وجود دارد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات