۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۸۵۲۲۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

نقش ویژه امام عسکری در ‌آماده کردن جامعه برای دوران غیبت/ فوائد دعا برای امام زمان

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش امام حسن عسکری(ع) در ‌آماده کردن جامعه برای دوران غیبت، گفت: یازده امام ما ۲۴۹ سال حضور فیزیکی در بین مردم داشتند اما بنا بود که امام دوازدهم غیبت طولانی داشته باشد که باید زمینه فراهم می شد.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی امروز در مراسم عزاداری شهادت امام عسکری(ع) که در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که امام عسکری(ع) کوتاهترین دوران امامت را در میان اهل بیت(ع) داشتند، گفت: حضرت تقریبا تمام عمر خود را در تبعید و زندان بودند.

وی افزود: دوران زندگانی حضرت بسیار متفاوت با سایر اهل بیت(ع) بود، ایشان از کودکی با پدر بزرگوار خود با سامرا آمدند و تقریبا کل عمر را در همین شهر بودند، در دوران امام حاکمان خبیث عباسی حکومت می کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش امامت امام عسکری(ع) و فعالیت های ایشان اظهار داشت: امام عسکری(ع) والد بزرگوار حضرت ولی عصر(عج) هستند و باید ذهن مردم با موضوع غیبت و امام غایب آشنا می شد، یازده امام ما ۲۴۹ سال حضور فیزیکی در بین مردم داشتند اما بنا بود که امام دوازدهم غیبت طولانی داشته باشد که باید زمینه فراهم می شد، البته ائمه طاهرین(ع) با بیان روایاتی زمینه هایی را فراهم کرده بودند اما نقش امام عسکری(ع) بسیار ویژه بود.

وی ادامه داد: امام عسکری(ع) ضمن حفظ فرزند بزرگوار خود، زمینه را برای آمادگی مردم نسبت به دوران غیبت فراهم کردند، مجموعه اقدامات امام عسکری(ع) برای شناساندن امام و فراهم کردن زمینه برای بعد از خودشان بسیار مهم و اثرگذار بوده است، امام حسن عسکری(ع) مستقیما با جریان غیبت مواجه بود و زمینه را فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که برخی افراد نالایق وجود مقدس امام زمان(عج) را انکار می کنند، ابراز داشت: امام حسن عسکری(ع) تمهیداتی اندیشیدند که بعد از ایشان کسی امام زمان(عج) را انکار نکند، امروز برخی این تفکر نادرست را ترویج می کنند که امام زمان(عج) متولد نشده اند.

وی عنوان کرد: امام حسن عسکری(ع) در فرمایشات خود مسأله غیبت و توصیه های لازم برای زمان غیبت برا بیان کردند تا شیعیان دچار سردرگمی نشوند، حدود ۴۰ نفر از یاران امام حسن عسکری(ع) ایرانی بودند، حضرت فرمود غیبت به اندازه ای طول می کشد که بسیاری هلاک می شوند مگر کسانی که ثابت قدم باشند و برای تعجیل در ظهور دعا کنند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: گاهی سؤال می شود که آیا دعای ما برای امام زمان(عج) اثری دارد یا خیر؟ دعا دو اثر دارد یکی ارتباط است و وقتی انسان دعا می خواند با اهل بیت(ع) به ویژه امام زمان(عج) ارتباط برقرار می کند و اثر دیگر جلب دعای حضرت حجت(ع) است.

وی بیان کرد:نقش دیگر امام عسکری(ع) بیان انتظارات و صفات شیعیان است، امروز محبان زیادی نسبت به اهل بیت(ع) وجود دارد اما شیعه باید صفاتی داشته باشد، بنابر روایت شیعه مخالفت با خواسته الهی و اهل بیت(ع) نمی کند./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات