۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۸۵۱۶۶
تشدید سرکوب معارضان با نزدیکی به انتخابات؛

بازداشت معارض بحرینی به دلیل دعوت به تحریم انتخابات

عضو سابق پارلمان بحرین از جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بیان داشت: «من به عنوان یک شهروند بحرینی از حقوق سیاسی و مدنی محروم هستم.»
بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی بحرین، دادستان کل دستور بازداشت یک معارض و عضو سابق پارلمان این کشور به دلیل دعوت به تحریم انتخابات را صادر کرد.

«مهنا الشایحی»دادستان منطقه جنوبی بحرین و رییس کمیته تحقیق درباره جرایم انتخاباتی، بازداشت این فرد که به نام او اشاره‌ای نشده است، تأیید کرد.

الشایحی گفت: «توییت این متهم شامل تحریک مردم به عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی و شورای شهر بود امری که به آزادی در رأی‌دهی و سلامت انتخابات لطمه می‌زند».

در همین ارتباط مرکز حقوق و دموکراسی بحرین که مقر آن در لندن می‌باشد، اعلام کرد که فرد بازداشت‌شده «علی راشد العشیری» عضو سابق پارلمان از جمعیت ملی-اسلامی الوفاق است.

العشیری در صفحه توییتری خود نوشت که «من و خانواده‌ام انتخابات را تحریم می‌کنند و برخی‌ها هنوز این سوال را می‌پرسند که آیا در انتخابات شرکت کنند یا خیر؟ گویی که آنها اوضاع سیاسی بحرانی کشور دنبال نمی‌کنند».

وی افزود: «من به عنوان یک شهروند بحرینی از حقوق سیاسی و مدنی محروم هستم و لذا من و خانواده‌ام انتخابات پارلمانی و شورای شهر را تحریم می‌کنیم، نه به قانون عزل سیاسی».

انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین سوم آذر برگزار خواهد شد در حالیکه جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین این انتخابات را تحریم کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات