۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۸۵۱۴۸
آیت الله سبحانی:

جهاد با نفس انسان را به کمال می رساند

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که راه برای کمال انسان باز است، گفت: انسان باید با جهاد با نفس خود را از زوائد پاک کرده و به سوی مسیر الهی حرکت کند.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خاج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: حق تعالی در قرآن کریم وعده می دهد کسانی که در راه تهذیب نفس قدم بگذارند آن ها را یاری می کنیم.

وی افزود: انسان باید در طریق الهی جهاد با نفس کند تا خدا دست او را گرفته و به مقصد برساند، جهاد این است که انسان مقداری در فشار قرار گیرد چرا که این فشارها و سختی ها انسان را می سازد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان مثالی در این زمینه اظهار داشت: آهنگران هر چه آهن را بیشتر در کوره آتش بگذارند محکم تر و سخت تر می شود یعنی آتش سبب می شود که زوائد آهن از بین رفته و حقایقش باقی بماند.

وی ادامه داد: مثل انسان مانند آهن است که هرچه در فشارهای عقلانی مانند روزه، تهجد در شب، چشم پوشی از حرام، پرهیز از غیبت و اجرای فرمان الهی قرار گیرد به سوی صراط الهی هدایت می شود که وعده الهی حق است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که راه برای کمال انسان باز است، ابراز داشت: رسیدن به کمال بستگی که خود انسان که آیا می تواند در کوره زندگی دوام بیاورد تا زوائد او بریزد و انسان کامل بماند و وارد مسیر الهی شود.

این مرجع تقلید همچنین در پایان سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) را گرامی داشت.

ارسال نظرات