۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۸۵۱۴۱
حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد؛

احتکار و گران فروشی، عامل نابسامانی اقتصاد کشور

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین صفت پسندیده مومن است، گفت: احتکار و گران فروشی از عوامل مهم در نابسامانی‌های اقتصادی کشور است.
سید رضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید‌رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: ربیع الاول ماه هجرت است.

وی افزود: تاریخ اسلام از هجرت آغاز می‌شود و این نشان از اهمیت این حرکت عظیم است بنابراین هجرت پیامبراکرم از مکه به مدینه نخستین رویداد مهم تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام اکرمی در ادامه بیان داشت: پیامبراکرم در طول 13 سال مردم مکه را به دین اسلام دعوت کردند و در این مدت تنها 100 نفر به دین اسلام ایمان آوردند اما در مدینه با گذشت 10 سال دو میلیون نفر به دین اسلام ایمان آورده بودند و مسلمانان بسیار قدرتمند شدند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: با قدرت گرفتن مسلمانان بود که پیامبر توانستند به سایر کشورها نامه بنویسند و پادشاهان آنان را به دین اسلام دعوت کنند.

وی ولادت حضرت رسول را یکی دیگر از رویدادهای مهم این ماه بیان کرد و گفت: پیامبر رییس و بنیان گذار مکتب اسلام هستند و از دیگر رویدادهای مهم این ماه شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام اکرمی ادامه داد: امام حسن عسکری آخرین امامی بودند که مردم یه ایشان دسترسی داشتند و با شهادت ایشان دوران غیبت آغاز و امام از دسترس آسان مردم خارج شدند؛ امروز امام زمان(عج) حی و حاضر هستند اما مردم نمی‌توانند به صورت حضوری ایشان را ملاقات کنند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: دوران امامت امام حسن عسکری(ع) به 6 سال انجامید و کوتاه‌هرین دوران امامت را ایشان داشتند، بیشتر عمر حضرت در زندان سپری شد.

وی افزود: بنی العباس به شدت امام حسن عسکری(ع) را تحت نظر داشتند و خانواده حضرت را کنترل می‌کردند تا آخرین امام و وصی ایشان را به شهادت برسانند که به خواست خداوند این امر پلید محقق نشد.

حجت‌الاسلام اکرمی مشکلات و شرایط کنونی کشور را بیشتر متوجه مسائل داخلی دانست و گفت: احتکار و گران فروشی از عوامل مهم در نابسامانی‌های اقتصادی کشور است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: امروز همان کسانی که برای سگ و گربه‌هایشان هزینه‌های هنگفت در نظر می‌گیرند اگر همان هزنیه ها را برای فقرا و ساخت مدارس در نظر بگیرند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی دعا را سلاح مومن بیان کرد و گفت: دعا و خدمت به مردم بالاترین صفت پسندیده مومن است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات