۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۸۵۱۳۲

افتتاح نمایشگاه کتاب کویت با محوریت فلسطین

امروز چهل‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کویت با محوریت قدس، پایتخت ابدی فلسطین و حضور وزیر فرهنگ فلسطین با مشارکت ۲۶ کشور عربی و غیرعربی افتتاح می‌شود.
افتتاح نمایشگاه کتاب کویت با محوریت فلسطین  نمایشگاه کتاب کویت

به گزارش خبرگزاری رسا، چهل‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کویت با حضور بیش از 500 انتشاراتی و موسسه فرهنگی و آموزشی و بیش از 87 هزار عنوان کتاب از 26 کشور عربی و غیرعربی امروز (چهارشنبه 23 آبان) درهای خود را به روی دوستداران کتاب از سراسر جهان گشود و تا 3‌ام آذر به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

سعد العنزی، مدیر نمایشگاه کتاب کویت در یک کنفرانس مطبوعاتی که صبح دیروز برگزار شد محوریت این دوره از نمایشگاه کتاب کویت را بررسی و روشن ساختن مساله فلسطین و حوادث و رویدادهای مربوط به قدس عنوان کرد.

او در ادامه گفت: «در این دوره از نمایشگاه کتاب یک غرفه متمایز را تحت عنوان «قدس پایتخت ابدی فلسطین» آماده کرده‌ایم و از ایهاب بسیسو، وزیر فرهنگ فلسطین برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و ایراد سخنرانی در خصوص قدس دعوت به عمل آورده‌ایم.»

وزیر فرهنگ فلسطین متعاقبا بر استحکام روابط کویت و فلسطین در این رویداد فرهنگی تاکید کرد و از تلاش‌‌هایی که شورای عالی فرهنگ و هنر کویت در راستای فراهم آوردن زمینه‌ای برای سخن گفتن از قدس در این نمایشگاه به وجود آمده قدردانی و آن را تلاش فرهنگی مشترک برای پیروزی قدس و مقاومت ملت فلسطین عنوان کرد که نقش مهمی در افزایش آگاهی عربی در برابر مسائل مربوط به قدس و چالش‌های آن دارد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب کویت یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان عرب و مهم‌ترین رویداد فرهنگی در کویت به شمار می‌رود./998/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات