۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۸۵۱۲۷
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

همایش "یاوران وقف" در قم برگزار شد

همایش "یاوران وقف" با حضور آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام حسینی مقدم و همچنین با حضور گسترده واقفان، متولیان وقف، اصحاب وقف، یاوران وقف و همچنین مفاخر قرآنی و برگزیدگان مسابقات قرآنی استان قم برگزار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش "یاوران وقف" امشب با حضور آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام حسینی مقدم و همچنین با حضور گسترده واقفان، متولیان وقف، اصحاب وقف، یاوران وقف و همچنین مفاخر قرآنی و برگزیدگان مسابقات قرآنی استان قم در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش از اساسنامه "بنیاد یاوران وقف تولید علم و فناوری" رونمایی شد و آقای خسروانی دبیر انجمن وقف تولید علم و فناوری متن این اساسنامه را قرائت کرد.

امروزه مصادیق وقف تغییر یافته است

آیت الله حسینی بوشهری سخنران ویژه این مراسم در این جلسه با تأکید بر اهمیت مسأله وقف و بیان این که امروزه مصادیق وقف تغییر یافته است، ادامه داد: امروزه باید به وقف برای توسعه علم و فناوری و علوم دینی، وقف برای تحقق عفاف در جامعه اسلامی، وقف برای جهاد، وقف برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وقف برای تقویت مراسم های دینی و احیای شعائر الهی و مواردی از این دست توجه بیشتری شود.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه خاطرنشان کرد: افزون بر تلاش برای احداث موقوفات باید برای نگهداری آن ها نیز کوشید؛ افرادی که اموال موقوفه در اختیارشان است باید امانتداران خوبی باشند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه از این که برخی خوردن اموال موقوفه را حلال می دانند، ابراز تأسف کرد و گفت: وقف حق الناس است و انسان نباید در رابطه با آن با سهل انگاری رفتار کند، بلکه باید همانگونه که از اموال خود مراقبت می کند در نگهداری اموال موقوفه نیز کوشا باشد.

تشکیل "بنیاد یاوران وقف تولید علم و فناوری"

همچنین حجت الاسلام حسینی مقدم در ابتدای این همایش قم با بیان این که جامعه به وقف به عنوان زیباترین نوع خدمت رسانی و چشمه همیشه جاری و احسان ماندگار نیازمند است، ابراز کرد: جامعه باید به سمتی برود که همانند صدر اسلام همه افراد بخواهند افتخار ثبت یک وقف را از آن خود کرده و یک وقف را از خود به یادگار بگذارند.

وی از تشکیل "بنیاد یاوران وقف تولید علم و فناوری" در هفته وقف خبر داد و عنوان کرد: این بنیاد برای حمایت از تولید علم و فناوری با حضور اساتید دانشگاهی تشکیل شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم همچنین با بیان این که یک مجموعه قرآنی در کنار امامزاده سید علی(ع) برای توسعه فعالیت های قرآنی و ارتقای آن ها تأسیس خواهد شد، ابراز کرد: این مجموعه با مشارکت آحاد مردم و استفاده از ظرفیت وقف جمعی احداث شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، در این همایش از مفاخر قرآنی، برگزیدگان مسابقات قرآنی کشوری، خیران، واقفان، یاوران وقف و متولیان وقف نیز تجلیل به عمل آمد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات