۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۱۰۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

راهیابی دانشجویان دانشگاه شهید چمران به جشنواره ملی قرآن، اجرای نمایش قرن در شهرستان شوش، تقدیر از ۱۸۰ دانش آموز قرآنی در دارالقرآن امام صادق(ع) شهرستان گتوند و برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب ظهر سرخ اسفند چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حمید ساجد، مسئول فعالیت‌های قرآنی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان داشت: فائزه جلالی در رشته حفظ 10 جزء، سوسن عبیداوی در رشته حفظ 5 جزء و لیلا دورقی در رشته ترتیل به  سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان راه یافتند.

وی گفت: به منظور آماده‌ سازی این دانشجویان کارگاه آموزشی با تدریس دکتر مهدی دغاغله در حال برگزاری است.

اجرای نمایش قرن در شهرستان شوش

نمایش قرن به نویسندگی و کارگردانی بهرام آریان ‌فر کاری از گروه نمایش مهتاب وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  شامگاه جمعه 18 آبان ماه در محل سالن پلاتوی استاد حسینی شهرستان شوش به روی صحنه رفت. 

در  این کار بازیگرانی همچون، متین محمود خانی، یونس خشنودفر، سیمین شایسته، علی خنیفر و ... به ایفای نقش پرداختند.

نمایش «قرن» فرازهایی از زندگی طاقت فرسا و مشقت بار افراد کارتن‌ خواب و دغدغه ‌ها و دلواپسی‌ های  آنان را بیان می ‌کند که چگونه در روزمرگی جامعه مورد فراموشی قرار گرفتند.

تقدیر از 180 دانش آموز قرآنی در دارالقرآن امام صادق(ع) شهرستان گتوند

عبدالمجید جزایری، مسئول دارالقرآن امام صادق(ع) شهرستان گتوند بیان داشت: مراسم سالیانه تقدیر از قرآن آموزان این دارالقرآن ساعت 19:30 چهارشنبه 23 آبان‌ماه در شهرستان گتوند برگزار می ‌شود. 

وی اظهار داشت: در این مراسم که از 180 قرآن آموز پسر تقدیر می‌شود و گواهی پایان دوره به آنها اهدا خواهد شد، امام جمعه موقت شهر شرافت و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان به سخنرانی می ‌پردازند.

جزایری گفت: این قرآن آموزان که در دو ترم تابستان و بهار در دوره‌ های آموزشی رشته‌ های روخوانی و روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم شرکت داشتند، در مقاطع تحصیلی ابتدایی دوره دوم و متوسطه دوره اول به تحصیل مشغول هستند.

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب ظهر سرخ اسفند

نشست نقد و بررسی کتاب «ظهر سرخ اسفند» اثر مهوش کلانترهرمزی پنج شنبه 24 آبان در اهواز تشکیل می ‌شود. 

این نشست از سوی واحد ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و با حضور نویسندگان دفاع مقدس و منتقدان ادبی برگزار خواهد شد. 

گفتنی است کتاب «ظهر سرخ اسفند» خاطرات شهید پروین کلانترهرمزی است که توسط مهوش کلانتر هرمزی گردآوری شده و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان آن را منتشر کرده است./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات