۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۵۰۶۳
آیت الله سعیدی:

منابع علمی وقف‌ شده باید در اختیار مردم باشد

امام‌جمعه قم با تصریح بر این‌که رسالت کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی یک رسالت دوگانه است، گفت: حفظ اصل امانت و تحویل آن به اهل امانت رسالت کتابخانه‌های وقفی دارای آثار ارزشمند است، بنابراین منابع علمی وقف‌شده باید در اختیار نسل‌ها باشد.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار جمعی از مدیران کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی کشور که در سالن محراب صورت پذیرفت، نیت واقف در موضوع حراست و مراقبت از وقف را اقدامی حیاتی برای جریان ایمانی وقف توصیف کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری علمی و فرهنگی از وقف مهم‌ترین رسالت در جریان وقف فرهنگی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به آیه 30 سوره فرقان اشاره کرد و عنوان داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه فرموده است« وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ و پیامبر [در قیامت] می‌گوید: پروردگارا! همانا قوم من این قرآن را متروک گذاشتند!»  

وی ادامه داد: آیه شریفه از محجوریت قرآن کریم و گلایه رسول گرامی اسلام در روز محشر خبر داده است و این حقیقت به ما می‌آموزد که منابع علمی وقف‌شده باید در اختیار نسل‌ها باشد.

امام‌جمعه قم با تصریح بر این‌که رسالت کتابخانه‌ها و موزه‌های وقفی یک رسالت دوگانه است، گفت: حفظ اصل امانت و تحویل آن به اهل امانت همان رسالت اسلامی است که باید مسئولان کتابخانه‌ها و موزه به آن توجه جدی داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی صرف جمع‌آوری و نگهداری آثار علمی در دور از دسترس را مخالف نظر شریعت اسلامی توصیف کرد و گفت: کثرت از ابتلائات فعالیت های فرهنگی است که باید از آن اجتناب شود.

گفتنی است در این دیدار حجت اسلام محمدی کرمانشاهی، مدیر کتابخانه و موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها- مهندس طباطبائی از مسئولان موزه ملک و مهندس مبینی، نماینده کتابخانه عبدالعظیم حسنی به ارائه گزارش و بیان پیشنهاد‌هایی پرداختند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات