۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۵۰۵۰
مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف خبر داد؛

اهدای ۴۰ هزار لوازم التحریر از محل موقوفات به نیازمندان

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در نیمه دوم شهریورماه سال جاری بیش از ۴۰ هزار کیف به همراه لوازم التحریر در سراسر کشور به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.
لوازم التحریر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام ولی الله عادلی، مدیر کل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در همایش یاوران وقف و تجلیل نکوداشت واقفین خیراندیش خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان‌های نخستین و بشر اولیه کسانی که دارای قدرت بدنی بودند بر دیگران حکومت می‌کردند و هر ملتی که دارای قوای جسمانی بود بردیگران برتری داشت.

وی گفت: بعد از مدت‌ها بشر رشد کرد و به تکامل رسید و ملاک برتری بشر بر دیگران، علم و دانش شد و قوای جسمانی دلیل برتری بر دیگران نبود.

مدیر کل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: دوباره بشر پیشرفت کرد و در ادامه ملاک برتری انسان‌ها، اخلاق شد و دیگر قوای جسمانی و قوای نظامی نمی‌تواند سبب برتری حکومت‌ها بر سایر ملت‌ها باشد.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه مهم‌ترین راز محبوبیت اهل بیت(ع)، اخلاق‌مداری آن‌ها بوده است، تصریح کرد: اهل بیت(ع) صاحبان اخلاق و ارزش‌های انسانی بودند و امروز نیز دلیل آشفتگی صاحبان قدرت‌ها و تسلیحات نظامی نیز این بوده است که مردم از حکومت‌هایی تبعیت کردند که دارای اخلاق و ارزش هستند.

وی ادامه داد: دشمنان با تمام تهدیداتی که علیه ایران اسلامی دارند اما تمام کارشناسان آمریکایی این اعتقاد را دارند که حکومت آمریکا رو به فروپاشی و حکومت پوشالی ابرقدرت‌های امروز و دنیای غرب رو به نابودی است چرا که بشر تا حدی به رشد رسیده که از قدرت‌های نظامی و اسلحه‌های مدرن ابرقدرت‌ها نمی‌ترسد.

مدیر کل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سردرگمی و پریشانی ابرقدرت‌های زمان به این دلیل است که بشر به سمت پیروی از ارزش‌ها می‌رود، خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ماه محرم و اربعین حسینی بودند اما در این قضیه ناکام ماندند و ده‌ها میلیون نفر به صورت خودجوش در راهپیمایی شرکت کردند ولی در تلاش بودند این جمعیت میلیونی را نادیده بگیرند.

حجت الاسلام عادلی اظهار کرد: این همه عشق و ارادت به ساحت اهل بیت(ع) به دلیل فضائل اخلاقی و ارزشمندی است که در وجود اهل بیت(ع) بوده است و امروز نیز اخلاق در دنیا حکومت می‌کند و دلیل گرایش ملت‌ها و جوانان به جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب همین فضائل اخلاقی است.

وی با بیان اینکه وقف یکی از ماندگارترین کارهای خیر در جامعه است، افزود: هر کاری که برای رضای خدا باشد، خیر است و یکی از ویژگی‌های وقف نسبت به سایر کارهای خیر نیز ماندگاری آن است.

مدیر کل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خیران به جهت ماندگاری وقف باید وقف‌نامه را بنویسند و این وقف‌نامه ثبت شود که در سال‌های اینده دست خوش تغییرات نشود.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه از محل موقوفات به نیازمندان در کشور کمک می‌شود، بیان کرد: در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری بیش از 40 هزار کیف به همراه لوازم التحریر در سراسر کشور بین دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد که این هدایا از محل موقوفات بوده است.

وی با بیان اینکه 100 بقعه و امامزاده در خراسان جنوبی وجود دارند، عنوان کرد: همچنین حدود 8 هزار بقعه و امامزاده نیز در کشور هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف به هیچ عنوان اجازه ساخت امامزاده جدید نمی‌دهد و یکی از کارهای سازمان نیز مبارزه با خرافات و ساخت بقعه جدید است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات