۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۸۵۰۳۸
امام جمعه قزوین:

سابقه حضور جوانان در حمایت از اسلام و انقلاب همیشگی است

امام جمعه قزوین گفت: سابقه حضور جوانان در حمایت از دین مربوط به امروز و دیروز نیست و جوانان همواره در مسیر اسلام و انقلاب جان‌فشانی کردند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در اجلاسیه دانش‌‌آموزی کنگره ملی 3000 شهید استان قزوین که در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سابقه حضور جوانان در حمایت از دین مربوط به امروز و دیروز نیست و جوانان همواره در مسیر اسلام و انقلاب جان‌فشانی کردند.

وی بیان کرد: نهضت و قیام امام حسین(ع) با نقش‌آفرینی کودک، نوجوان و پیر متفاوت شده و امروز نیز پیروان سید و سالار شهیدان از اقشار مختلف مردم در سنین مختلف هستند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در این استان صدها شهید برای دفاع مقدس و انقلاب فداکاری کردند در حالی که استان قزوین مهد پرورش معلمی همچون شهید رجایی بوده است و امروز شاهد تاثیر معنوی و فرهنگی شهدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: سال 1354، که 12 سال از قیام امام گذشته بود طلاب جوانی که در سن دانش‌آموزی قرار داشتند تصمیم گرفتند علیه ظلم شاه قیام کنند، آنها در مدرسه علمیه تحصن کرده بودند و نیروهای گارد شاهنشاهی برای سرکوب فیضیه آمده بودند که در این شرایط دانش‌آموزان نیز همراه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: چه رازی است که دانش اموزی اقدام به همکاری با طلاب می‌کند، علت این موضوع سن جوانی است که جوان یعنی انرژی و فعالیت، غیرت، جوانمردی و این روحیات دانش‌آموزان را به میدان می‌کشاند.

نسل جوان در پیشرفت و آبادانی کشور نقش بسزایی دارند

سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) و دبیر کنگره سه هزار شهید استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: دانش‌آموزان نسل جوان و آینده سازان کشور بوده و در پیشرفت و آبادانی کشور نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: امروز اقتدار و عزت کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه امیدواریم امروز در این کنگره بزرگ، ادامه دهنده راه شهیدان باشیم، افزود: نقش شهدای دانش‌آموز در دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود.

ارسال نظرات