۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۸۵۰۲۹
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در گفت وگو با رسا:

ابعاد علمی و فقهی آیت الله یزدی مورد تأیید بزرگان است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد شخصیتی از جمله بعد علمی و سیاسی آیت الله یزدی تأکید کرد که ایشان هیچ گاه از ارزش های انقلاب دست برنمی دارند.
حسن رمضانی

حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی استاد برجسته فلسفه و عرفان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به ابعاد علمی و سیاسی شخصیت آیت الله یزدی اظهار داشت: شخصیت ایشان و همین طور سابقه علمی ایشان نیاز به تبیین و اثبات ندارد؛ ایشان از قدمای اصحاب و اساتید و فضلا و شخصیت های مطرح در حوزه به شمار می روند.

وی با بیان این که آیت الله یزدی همواره مورد اعتماد حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بودند، یادآور شد: ایشان از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه و مورد اعتماد بزرگان بودند و در یک جمله می توان آیت الله یزدی را شخصیتی انقلابی، دلسوز، غیور و ایستاده پای ارزش های انقلاب معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در ارتباط با بعد علمی و فقهی آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: فقاهت و بعد علمی شخصیت ایشان مورد تأیید بزرگان است، همچنان که کرسی های درس خارجی را نیز اداره می کنند؛ حضور چندین ساله ایشان به عنوان عضو فقیه شورای نگهبان و همین طور عضویت چندین ساله در مجلس خبرگان رهبری دلیل بر همین مدعا است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مقام علمی حضرت آیت الله شبیری زنجانی بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: ایشان از جمله مراجع تقلید مهذب و با اخلاص و موقعیت ممتاز علمی هستند و این جایگاه و فضل علمی ایشان نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی با انتقاد از سوء استفاده مغرضان و بدخواهان از یک موضوع درون حوزوی، اضافه کرد: بنده هم این طرف را تکریم می کنم، هم آن طرف را محترم می دانم، اما با حفظ این احترام به هر دو طرف نقد دارم، به آیت الله یزدی نقد روشی و به حضرت آیت الله شبیری زنجانی نقد عملی؛ هرچند این موضوع نیز ناخواسته بوده است. /۱۳۳۰/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات