۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۸۵۰۲۸
آیت الله صفایی بوشهری:

ظرفیت اقتصادی کرانه ساحلی بوشهر با خلیج فارس مورد استفاده قرار بگیرد

امام جمعه بوشهر، کرانه ساحلی بوشهر با خلیج فارس را یک ظرفیت اقتصادی برای این استان دانست و گفت: با تدوین و اجرای پروژه اقتصاد کرانه‌ای بخش عمده‌ای از بیکاری استان بوشهر برطرف می‌شود.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با اعضای شورای اسلامی، شهردار و جمعی از معاونان و مدیران سازمان‌ها و شهرداران مناطق شهری بوشهر یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی را نرخ رشد توسعه شهری عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه یافتگی در زیست شهری شاخص عمده توسعه یافتگی تمدن‌ها و نماد جوامع بشری و در این راستا شهرها دستاورد بزرگ تمدن و فرهنگ بشری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از نیازهای امروز را  طرح آمایش سرزمینی بومی مطابق بر ظرفیت‌های منطقه‌ای دانست و افزود: استان بوشهر یکی از شهرهای شاخص و پیشانی ایران و در تاریخ نیز بوشهر همواره دروازه  اقتصادی و تجاری ایران بوده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بیش از 700 کیلومتر کرانه ساحلی استان بوشهر با خلیج فارس آن را یک ظرفیت اقتصادی خواند و بیان کرد: ظرفیت اقتصادی کرانه ساحلی بوشهر با خلیج فارس با تدوین و اجرای پروژه اقتصاد کرانه‌ای می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات بیکاری استان بوشهر را برطرف کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، بوشهر را به عنوان مرکز استان الگویی برای توسعه استان و دیگر شهرها خواند و گفت: با توجه به وجه تاریخی و ظرفیت‌های بسیار شهر بوشهر در منطقه در طراحی پروژه‌های شهری و طرح‌های فرهنگی، باید نگاه بین المللی به شهر بوشهر به عنوان نماد استان و الگوی توسعه ایران اسلامیشود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر،  لازمه این امر را استفاده از ظرفیت‌های بومی استان دانست و افزود:تحقق آن مستلزم یک طرح و برنامه مطالعاتی استراتژیک با افق چشم انداز پنجاه ساله برای توسعه همه جانبه شهر بوشهر مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تاریخ با شکوه بوشهر و شخصیت‌های برجسته ی آن، خواستار لحاظ کردن این نگاه تاریخی در برنامه ریزی‌های توسعه شهری شدو در مقابله با هجمه  مدرنیسم بر حفظ ریشه‌ها و اصالت‌های تاریخی و فرهنگی در توسعه و طراحی شهری تاکید کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری سهم این استان از درآمدهایی که بوشهر برای ایران دارد بسیار ناچیز دانست و تاکید کرد: ضمن پیگیری توسط مسئولان برای افزایش سرانه درآمدی، استفاده از منابع نوین درآمدی و بکارگیری ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح‌ها و پروژه‌های شهری مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان عامل اساسی پیشرفت را همگرایی و تعامل همه افراد و نهادها خواند و بر حمایت از یک دیگر و دستگیری از هم دیگر تاکید و برای شهردار جدید بوشهر و مجموعه مدیریت شهری آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات