۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۸۵۰۲۶
امام جمعه ایلام:

رسانه‌ها به رسالت فرهنگ‌سازی و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه بپردازند

امام جمعه ایلام گفت: رسانه‌ها به رسالت فرهنگ‌سازی و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه بپردازند و از این رسالت مهم غفلت نداشته باشند.
امام جمعه ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام الله والمسلمین نور کریمی‌تبار در تجلیل از یاوران وقف اظهار داشت: فریضه مهم برای جهت‌دهی و اصلاح جامعه اسلامی سنت حسنه وقف است.

امام جمعه ایلام گفت: نیازمندی‌های روز جامعه می‌طلبد تا وقف را نیز همسان نیازهای روز جامعه تدوین و شمول کارکرد وقف را گسترش دهیم تا بتوانیم در برطرف کردن مشکلات جامعه از سنت حسنه وقف بیشترین بهره را ببریم.

وی احیای سنت حسنه وقف را در انقلاب اسلامی برای کمک و استفاده از این سنت حسنه را امر مهم دانست و افزود: تلاش‌های خوبی برای احیای سنت حسنه وقف انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری در پیش داریم.

امام جمعه ایلام تسری سنت حسنه وقف به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را خواستار و گفت: فریضه موکد ائمه را که مورد نظر ائمه معصومین(ع) بوده است را به جایی برسانیم که احاد جامعه اسلامی از آن بهره ببرند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام با اشاره به این‌که وقف جهاد مال است خاطرنشان کرد: واقفان در جهاد مالی برای آخرت خود ره توشه بر می‌دارند و خوشا به حال متمکنینی که با وقف مال خود در راه خدا ذخیره آخرت خود را فراهم کرده و می‌کنند.

امام جمعه ایلام ترویج فرهنگ وقف را خواستار و تاکید کرد: رسانه‌ها به رسالت فرهنگ‌سازی و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه بپردازند و از این رسالت مهم غفلت نداشته باشند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات