۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۸۵۰۲۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت تبلیغی طلاب عامل تقویت جبهه ارزش‌های الهی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه همواره باید مراقب باشیم کدام کارهای ما سبب تقویت جبهه ارزش‌های الهی می‌شود، گفت: فعالیت تبلیغی طلاب ازجمله مصادیق اقدامات مقوم جبهه ارزش‌های الهی است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شایسته طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی، بر تقویت برنامه‌هایی از قبیل اردوهای جهادی و فعالیت‌های تبلیغی طلاب در مناسبت‌های مذهبی ازجمله اربعین تأکید کرد.

وی افزود: حوزه علمیه خراسان شمالی با نیروی جوان و باانرژی که نصیب استان کرده، بعد از فرمایشات رهبری در سفر به خراسان شمالی در مهرماه 91 این فرمایشات را نصب العین قرار داده و در مسیر تحقق منویات معظم له حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: در این زمینه همواره باید مراقب باشیم کدام کارها سبب تقویت جبهه ارزش‌های الهی بوده و کدام اعمال سبب خشنودی دشمنان اسلام ناب محمدی می‌شود.

وی فعالیت تبلیغی طلاب در اربعین را ازجمله مصادیق اقدامات مقوم جبهه ارزش‌های الهی دانست و گفت: طلاب، روحانیان و مبلغان باید در سفر اربعین هم فرادا و هم جمعی فعالیت تبلیغی داشته باشند و رسالت خود را در هر قالبی که هستند به‌درستی انجام دهند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: لازم است در سال‌های آینده روحانیان در سفر اربعین تقسیم عادلانه شوند تا بتوانیم از سفر نتیجه بهتری بگیریم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم نواقص کار ما در اربعین کمتر شده و کمالات بیشتر شود، افزود: درزمینهٔ فعالیت تبلیغی در اربعین، ایستادن روحانیان در یکجا و میز گذاشتن در مسیر راه جواب نمی‌دهد، زیرا در این سفر هر کس راه خود را می‌گیرد و می‌رود اما تقسیم شدن روحانیان و مبلغان بین کاروان‌ها و در دسترس بودن آن‌ها بیشتر جواب می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب نباید از انجام دادن کارهای خیر به ظاهر کوچک غافل شوند، اظهار کرد: شیخ نخودکی اصفهانی می‌فرماید به هر کار خیری رسیدید آن را انجام دهید ولو کار کوچکی باشد شاید همان کار کوچک کلید در بهشت باشد و به هر کار شر و گناهی که رسیدید از آن اجتناب کنید شاید همان گناه کلید درب جهنم باشد./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات