۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۸۵۰۱۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه باید از حالت شعاری خارج شود

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه هستیم، گفت: متأسفانه در سال های اخیر تنها به مسائل تئوری در این حوزه پرداخته شده و کمتر شاهد وحدت عملی این دو رکن مهم علمی کشور بودیم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نخستین نشست دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه که در این مدیریت برگزار شد به نقش محوری حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: این دو مرکز مهم علمی کشور در پیروزی نهضت انقلاب نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از جمله تدابیر مهم امام خمینی(ره) در جهت مقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی بود، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری روزی به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، بستری را برای تعامل بیشتر این دو مرکز علمی کشور فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تفرقه میان حوزه و دانشگاه یکی از حربه های خطرناک دشمنان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن این دو رکن علمی کشور موجب فراهم شدن نفوذ و توطئه دشمنان در کشور خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که وحدت حوزه و دانشگاه همه راه های نفوذ دشمن در کشور را خواهد بست و بسترهای رشد و تعالی نظام اسلامی در عرصه های مختلف را فراهم می کند، بیان داشت: دشمن با پی بردن به نقش این دو رکن علمی کشور تلاش می کند زمینه اختلاف و تفرقه میان آنها را فراهم کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امروز نیازمند یک وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال های اخیر تنها به مسائل تئوری در این حوزه پرداخته شده و کمتر شاهد وحدت عملی میان این دو رکن مهم علمی کشور بودیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و دانشگاه در چهار دهه اخیر همواره در دفاع از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی پیشگام بودند، بیان داشت: تا زمانی که این دو مجموعه مهم علمی کشور با هم متحد و هم صدا باشند دشمن به هیچ یک از اهداف شوم خود دست نخواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که ثمره وحدت حوزه و دانشگاه، تقویت انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: تعامل سازنده این دو مرکز علمی کشور موجب رشد علمی، دینی و فرهنگی جامعه خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا نظام اسلامی را با یک چالش جدی مواجه کند، تصریح کرد: تعامل سازنده ارکان مهم کشور بهترین راه خنثی سازی توطئه دشمنان انقلاب اسلامی است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات