۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۸۵۰۰۸
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

لزوم کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر| برای نجات از دام اعتیاد فرهنگ سازی شود

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر کنترل بیشتر مرزها، گفت: اگر به مرزها توجه بیشتری شده و کنترل شوند در مسیر مبارزه با مواد مخدر موفق تر می شویم.
دیدار سردار مومنی سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با مراجع تقلید و مدیر حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امشب در دیدار سردار مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، خدمت به جامعه و نجات مردم از آسیب های مواد مخدر را از بالاترین خدمات دانست و گفت: در راه مبارزه با مواد مخدر باید از نظر صاحب نظران استفاده کرد تا مشخص شود چگونه باید اقدام کرد تا نتایج مؤثر بیشتری داشته باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم تأکید بسیاری بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران دارند که در این صورت شاهد موفقیت و اثرگذاری بیشتر کارها خواهیم بود، خداوند متعال حتی به وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) می فرماید که مشاوره داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همه باید در راه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: نخستین مسأله مهم در مبارزه با مواد مخدر این است که مرزها بیشتر کنترل شوند، بیشترین چوبی که امروز می خوریم از برخی سهل انگاری ها در مرزها است.

وی ادامه داد: البته در مرزها خدمت های مهمی انجام می دهند و زحمات آنها را هیچگاه نادیده نمی گیریم اما باید بیش از این ها توجه داشته باشد، اگر به مرزها توجه بیشتری شده و کنترل شوند در مسیر مبارزه با مواد مخدر موفق تر می شویم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که برخی بنا دارند که جوانان و جامعه را برای سود دنیا هلاک کنند، ابراز داشت: این افراد برای مادیات حاضر هستند با جان و مال مردم بازی کنند، امروزه اعتیاد جوانا جامعه را تهدید می کند و باید فرهنگ سازی کنیم تا جوانان سمت این مسائل نروند.

وی عنوان کرد: خانواده ها باید فرزندان خود را آگاه و مراقبت کنند که جوانان دچار انحراف نشوند، اگر فرهنگ سازی شود و مردم بدانند این مواد مخدر چه بلایی بر سر آن ها خواهد آورد پرهیز می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین بر نظارت بیشتر بر زندان ها برای جلوگیری از توزیع مواد مخدر تأکید کرد.

وی اضافه کرد: باید با همکاری و تعامل و روحیه قوی کارها را پیش برد، جوانان را باید از دام اعتیاد نجات داد تا جوانانی با نیرو و باتقوا برای پیشبرد اهداف کشور داشته باشیم.

ارسال نظرات