۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۸۴۹۸۵
حجت الاسلام والمسلمین مختاری:

ماموریت دانشگاه مذاهب اسلامی تقویت وحدت به شیوه علمی است

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: مهمترین هدف و ماموریت دانشگاه مذاهب افزون بر تربیت دانشجو و استاد، تقویت مساله وحدت به شیوه علمی در جهان اسلام است.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، امروز در نشست خبری که با هدف تشریح برنامه‌های علمی تقریبی این مرکز در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: مهمترین هدف و ماموریت دانشگاه مذاهب افزون بر تربیت دانشجو و استاد، تقویت مساله وحدت به شیوه علمی در جهان اسلام است.

وی افزود: اقتدار انقلاب اسلامی زمانی آشکار می‌شود که همه مذاهب با اتحاد و همبستگی از اسلام دفاع و اهداف و توطئه دشمنان را خنثی کنند از این رو دانشگاه مذاهب اسلامی به دنبال ایجاد وحدت آن هم به صورت علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری انحرافات را ناشی از جهل و تعصبات بی خردانه دانست و اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی فرصتی برای نمایش اقتدار و همبستگی مسلمانان در برابر استکبار جهانی است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: فعالیت و اقدامات علمی دانشگاه مذاهب در راستای تامین امنیت و پیشگیری از گسترش تفکر تکفیری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی همزمان فقه شافعی، حنفی و امامیه را با اساتید شیعی و اهل سنت برگزار می‌کند، گفت: 50 درصد دانشجوی شیعه و 50 درصد دانشجوی اهل سنت سهمیه شرکت در این دانشگاه را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری از فعال شدن چند دانشگاه در استان‌های گلستان، بوشهر و آذربایجان به مناسبت هفته وحدت خبر داد و ابراز کرد: فعال شدن دانشگاه مذاهب و تحصیل دانشجویان در محل سکونت از مهمترین خواسته‌های مجمع نمایندگان از وزارت علوم است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی بیشترین فعالیت این دانشگاه را برون مرزی بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 100 دانشجوی غیر ایرانی از سه ابر قاره جهان در این دانشگاه و در سه رشته کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی با بیش از 30 کشور جهان تفاهم همکاری منعقد کرده است، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ها در بر دارنده تبادل دانشجو و استاد و یادگیری زبان است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری عضویت در اتحادیه‌های علمی جهانی را از دیگر اقدامات این دانشگاه خواند و گفت: امروز بسیاری از کشورها مانند کشور عراق، سوریه و ... درخواست تعاملات و راه اندازی دانشگاه‌هایی شبیه دانشگاه مذاهب را دارند تا از این طریق جوانانشان را از خطراتی مانند داعش حفظ کنند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی از برگزاری همایش «دین و تقابل با خشونت» با همکاری روسیه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: درباره همکاری روسیه و ایران در زمینه یادگیری زبان و تبادل دانشجو صحبت‌هایی شده که به زودی انجام خواهد شد. همچنین تالیف 16 عنوان کتاب تقریبی از دیگر اقدامات این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شرکت 700 طلاب در آزمون سراسری سال جاری برای شرکت در دانشگاه مذاهب، گفت: این طلاب به عنوان ائمه جمعه و جماعات، مدیر و مسؤول در اقصی نقاط کشور به فعالیت مشغول خواهند شد.  

حجت الاسلام والمسلمین مختاری دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه مذاهب را قریب به 500 تا 600 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تقویت بنیه فضای مجازی از دیگر اقدامات این دانشگاه در آینده نزدیک خواهد بود. هدف ما این است که دانشگاه مذاهب اسلامی را مانند دانشگاه الازهر جهانی کرده و دامنه فعالیت‌های آن را به خارج از مرزهای جغرافیایی گسترش دهیم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات