۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۸۴۹۷۷

برگزاری طرح های قرآنی مشکات و رضوان در مؤسسه قرآنی نور الیقین

مسؤول مؤسسه تفسیر علوم قرآن نور الیقین از برگزاری طرح های قرآنی مشکات و رضوان به همت این مؤسسه خبر داد.
قرآن مجید

مائده آل مرتضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) مبنی بر اینکه باید از مردم به عنوان یتیمان امت با نقل حدیث و علوم قرآنی دستگیری کرد، اظهار داشت: در تمامی آیات و روایات تأکید شده که این مبلغان و طلاب علوم دینی هستند که باید برای تبیلغ علوم دینی به سوی مردم روانه شوند و از مردم به عنوان یتیمان امت با نقل حدیث و علوم قرآنی دستگیری کنند.

استاد مجتمع اموزش عالی بنت الهدی قم با تأکید بر این که علوم قرآنی به ویژه تفسیر زیر بنای سایر دانش ها است و با حفظ قرآن و آشنایی با علوم تفسیر است که می توان ضمن موفقیت در سایر رشته ها، در زندگی فردی و شخصی نیز به موفقیت رسید، افزود: فعالیت خود را در حوزه آموزش تفسیر قرآن برای  بانوان در ابتدا با دو تا سه شاگرد آغاز کرده است و در حال حاضر در مجموعه تفسیری «نور الیقین» بالغ بر 5 هزار بانوی قرآن آموز در رده های سنی مختلف مشغول آموختن رشته های قرآنی به صورت تخصصی هستند.

مسؤول موسسه تفسیر علوم قرآن نور الیقین با بیان این که در حال حاضر موسسه نور الیقین در قم دارای 50 شعبه بوده و به صورت گسترده مشغول آموزش علوم تفسیری به بانوان است، تصریح کرد: در دوره های قرآنی این موسسه از قرآن آموزان در هر سطح اعم از عمومی و تخصصی آزمون گرفته می شود و با برگزاری آزمون ضمن ترغیب بانوان به ادامه حضور در جلسات تخصصی قرآن، زمینه فهم عمیق قرآن و تربیت قرآنی در خانواده ها ممکن می شود.

آل مرتضی با اشاره به برگزاری طرح های قرآنی مشکات و رضوان در موسسه قرآنی نور الیقین ادامه داد: در حال حاضر 800 نفر به صورت تخصصی در دوره های تفسیر و حفظ قرآن این مؤسسه حضور دارند.

وی همچنین از برگزاری جلسات تفسیر سوره نساء به صورت ویژه برای بانوان خبرداد و گفت: نکات تفسیری سوره نساء در تمامی شعبات این موسسه در حال برگزاری است.

استاد مجتمع آموزش عالی بنت الهدی یادآور شد: آشنایی با علوم تفسیری زیربنای تحصیل در حوزه های علمیه است و طلاب با فراگیری این علوم و حضور در جامعه می توانند در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی نقش بسیار مهمی داشته باشند./968/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
سلام خدا قوت امروز بانوان قم بیشتر از همیشه احتیاج بههدایت دارن سطح حجاب وحیا در قم روبه زوال است لطفا برنامهای داشته باشید ممنون .اجرکم عند الله
1
0