۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۸۴۹۷۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

هجرت علما سبب ایجاد حس مسؤولیت پذیری در طلاب می شود

حجت الاسلام شکریان با بیان این که علما و بزرگان حوزه باید در هجرت به مناطق خود پیشگام باشند، گفت: تا زمانی که علما و روحانیان مجرب حوزه به شهرستان های خود بازنگردند این حس مسؤولیت در طلاب جوان ایجاد نخواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از مناطق استان به دلیل کمبود مبلغ از وجود یک روحانی محروم هستند، گفت: با توجه به حضور روحانیان طرح مستقر و هجرت در مناطق مختلف استان اما این تعداد مبلغ پاسخگوی نیاز تبلیغی استان نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حوزه تبلیغ نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و هدفمند هستیم، افزود: باید از همه ظرفیت های تبلیغی موجود در جهت پر کردن خلأهای فرهنگی و تبلیغی این مناطق بهره گیریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین راهکارهای موجود به منظور پوشش تبلیغی همه مناطق استان بازگشت طلاب و روحانیان مازندرانی مقیم قم است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار منتشر شده هزاران طلبه و روحانی مازندرانی در حال حاضر به منظور ادامه تحصیل در قم حضور دارند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که در حال حاضر که شرایط و امکانات لازم برای ادامه تحصیل طلاب تا سطوح عالی در استان فراهم شده، هجرت طلاب به قم موضوعیتی ندارد، تصریح کرد: خالی کردن فضای تبلیغی استان و هجرت به قم عمل به وظیفه نیست بلکه باید در استان ماند و به رسالت واقعی خود عمل کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر بسترهای لازم به منظور تقویت مدارس علمیه در شهرستان فراهم شده است، بیان داشت: ایجاد مدیریت استانی از جمله مهم ترین اقدامات متولیان حوزه در جهت تقویت مدارس بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در حال مدارس بسیار موفقی در شهرهای استان مشغول فعالیت حوزوی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود چنین مراکز مهم علمی در استان ضرورتی ندارد طلاب در قم متمرکز باشند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که علما و بزرگان حوزه باید در هجرت به مناطق خود پیشگام باشند، تصریح کرد: تا زمانی که علما و روحانیان مجرب حوزه به شهرستان های خود بازنگردند این حس مسؤولیت در طلاب جوان ایجاد نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به موفقیت های چشمگیر طرح هجرت در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: استقرار دائمی مبلغان طرح هجرت از جمله اقدامات شایسته در جهت پر کردن خلأهای تبلیغی موجود در مناطق روستایی و محروم بوده که باید با جدیت دنبال شود./۹۵۰/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات