۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۸۴۹۷۱
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

فعالیت گسترده وهابیت در فضای مجازی

حجت الاسلام روح بخش با بیان این‌که دو هزار عالم سعودی در فضای مجازی حضور دارند، گفت: وهابیت از طریق فضای مجازی دل‌وجان انسان‌ها را ربوده است.
حجت الاسلام روح بخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ سید مهدی روح‌بخش عضو دفتر تبلیغات اسلامی خراسان ظهر امروز در کارگاه تولید محتوای دینی و بازاریابی آن در فضای مجازی در هتل ولایت گفت: تمام سایت‌های اول جهان اسلام در اختیار وهابیون است.

وی افزود: بیش از دو هزار عالم سعودی در فضای مجازی حضور دارند، محمد العریفی 82 میلیون دنبال کننده دارد سلمان العوده و صالح المنجد جمعاً 150 میلیون دنبال کننده دارند و 10 سایت اول جهان اسلام متعلق به سعودی‌هاست.

عضو دفتر تبلیغات اسلامی خراسان یادآور شد: چند عامل بر روی افراد در فضای مجازی مؤثر است اول آن‌که تیپ افراد بین‌المللی اسلامی است شما اصلاً نمی‌توانید تشخیص دهید فرد گوینده دارای چه مذهبی است؛ حنبلی شافعی و یا مالکی است.

وی خاطرنشان کرد: دومین خصوصیت آنان استفاده از دانش فقه است 64 درصد مطالبی که منتشر می‌کنند از رهگذر فقه است و آن چیزی که می‌تواند پاسخگوی زندگی بشر باشد فقه است؛ فقه شافعی به‌تنهایی هشت برابر فقه شیعه تولیدات دارد.

حجت‌الاسلام روح‌بخش سپس سومین خصوصیت را شناخت دقیق مخاطب دانست و گفت: امروزه ما وهابیت را با فتاوای خنده‌دار می‌شناسیم درحالی‌که این‌گونه نیست سایت فتوای اداره اوقاف عربستان تمام فتاوا را اعلام کرده است هر حرفی در این سایت بود از ما وگرنه متعلق به ما نیست.

وی افزود: چهارمین موضوع بهره‌گیری از موضوعات جذاب است، در عصر رسانه تبدیل گری می‌خواهیم و آخرین موضوع مناسب‌سازی محتوا با بسترهای انتشار است گروه‌هایی می‌خواهیم که تولید کنند، تولید اگر برای بازار بین‌المللی باشد امکان بهره‌برداری و رسیدن به هدف آن بیشتر است.

عضو دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: طلاب باید یک تیم درست کنند و مرکز خدمات حوزه از آنها پشتیبانی می‌کند، حمایت‌های ما در سه قالب آموزش و مشاوره، کمک‌های مالی و وام و همچنین تأمین بازار مصرف است.

وی در پایان توصیه کرد همه سایت نویسندگی شاهین کلانتری را ملاحظه و از روی آن برای ارائه ایده بهره ببرند و کار خود را متناسب با ایده‌های جدید پرورش دهند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات