۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۸۴۹۵۷
رییس مرکز خادمین افتخاری مسجد جمکران:

توسعه طرح "رحمت واسعه" نیازمند یاری سایر دستگاه‌ها است

موسوی با اشاره به جزئیات مراسم طرح "رحمت واسعه" در سال جاری، گفت: برای توسعه این طرح نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها وجود دارد.
طرح رحمت واسعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدحسین موسوی رییس مرکز خادمین افتخاری مسجد مقدس جمکران در نشست خبری بیعت با امام زمان(عج) در سالروز امامت حضرت بقیه‌الله که امروز در ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به طرح "رحمت ‌واسعه" جمکران اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای ارج نهادن به عطر افشانی در روز 9 ربیع‌الاول در سراسر کشور، فعالیتی از سال 94 تحت عنوان "رحمت واسعه" آغاز شده است.

رییس مرکز خادمین افتخاری مسجد مقدس جمکران با اشاره به جزییات طرح "رحمت واسعه" بیان کرد: در این طرح خادمان مسجد مقدس جمکران با حضور در مراکز درمانی و آسایشگاه‌ جانبازان و معلولان سعی در ارتباط‌گیری با مردم دارند تا این روز را به اقشار مختلف مردم بشناسانند.

وی خاطرنشان کرد: گستره این طرح در سال‌ قبل به خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم افزایش پیدا کرد و خانواده‌های زیادی را در روز 9 ربیع‌الاول سال قبل ملاقات کردند.

موسوی مطرح کرد: در سال جاری افزون بر برنامه‌هایی همچون حضور در مراکز درمانی و دیدار با خانواده‌های معزز شهدا به عنوان ولی‌نعمتان این نظام و انقلاب، حضور در مراکز آموزشی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که امسال بیش از 300 خادم افتخاری سازمان دهی شده است، گفت: این خادمان در 26 استان حضور پیدا خواهند کرد و با اهدای متبرکات و پرچم مسجد و همراه داشتن قرآن در نقاط مختلف کشور و گرامیداشت آن روز در واحدهای آموزشی مراسم ویژه بیعت با امام زمان را در مراکز آموزشی به اجرا درمی‌آورند که با هدف عطرافشانی مهدوی در سراسر کشور همچون‌ سال‌های گذشته در روزه 9 ربیع‌الاول برگزار خواهد شد.

رییس مرکز خادمین افتخاری مسجد مقدس جمکران با تأکید بر این‌که طرح "رحمت واسعه" در قم و در کل کشور در حال توسعه است، بیان کرد: برخی جاها خادمان افتخاری وجود دارد و در برخی شهرها نیز از سوی مسجد مقدس جمکران اعزام می‌شوند، در بیمارستان‌ها و مکان‌هایی که مرکز ثقل مردمی است، مانند فرودگاه‌ها خادمان به صورت ملبس حضور پیدا می‌کنند و سعی شده که در طول دو سال آینده جشن 9 ربیع به یک مراسم ملی و دینی و مذهبی تبدیل شود.

وی در پایان افزود: خادمان ما در سال نخست سرکشی از بیماران در بیمارستان‌ها، در سال بعد تعداد زیادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سوی خادمان ملاقات شدند، امسال نیز آموزش و پرورش و دانش آموزان و مدارس نیز مورد تأکید قرار گرفته است که نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها برای توسعه این طرح وجود دارد./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات