۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۸۴۹۵۱
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی:

تقویت اقتصاد ملی در گرو حمایت و پشتیبانی از نخبگان است

نماینده خبرگان با اشاره به این که عدم حمایت نخبگان جوان مانع دستیابی به خودکفایی می شود، گفت: اگر از نخبگان علمی کشور حمایت نشود، ایران به یک کشور مصرف کننده تبدیل خواهد شد.
امان الله علیمرادی

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اگر  جوانان مشاوره و راهنمایی شوند استعدادشان شکوفا خواهد شد، گفت: جوانان با هزاران امید و آرزو به مراکز آموزشی و تحصیلی می روند و به تحصیل مشغول می شوند، بر این اساس باید تدبیراتی اندیشیده شود که پس از پایان تحصیلشان بتوانند از یک سری حداقل ها بهره مند شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه دولت به جوانان و نخبگان کشور اظهار داشت: جوانان و نخبگان علمی باید از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند تا پس از دوران تحصیل بتوانند به آرزوهای خود دست پیدا کرده و در جهت پیشرفت کشور گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به این که عدم حمایت نخبگان جوان مانع دستیابی به خودکفایی می شود، ابراز کرد: اگر از نخبگان علمی کشور حمایت نشود به یک کشور مصرف کننده تبدیل شده و دیگر نخواهیم توانست تولید داخلی داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از نخبگان علمی کشور به گونه ای حمایت شود که زمینه برای تأثیرگذاری آن ها در پیشرفت کشور فراهم آید.

وی با بیان این که دولت باید با نخبگان کشور همراهی کند، تأکید کرد: امکانات لازم باید در اختیار نخبگان قرار گیرد تا بتوانند در مسیر پیشرفت کشور گام بردارند؛ همچنین باید از طرح های نخبگان نهایت و حداکثر استفاده را برد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی در پایان کسانی که به دنبال سازش با آمریکا هستند را بیگانه و وطن فروش دانست و بیان کرد: ما باید از توان داخلی خود حمایت و به صورت یکپارچه در برابر آمریکا ایستادگی کنیم./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات