۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۸۴۹۴۶
صدوقی تشریح کرد؛

جزئیات مراسم ۹ ربیع‌الاول در مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به مراسم نهم ربیع‌الاول در مسجد مقدس جمکران، به تشریح جزئیات آن پرداخت.
ابراهیم صدوقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم صدوقی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست خبری بیعت با امام زمان(عج) در سالروز امامت حضرت بقیه‌الله که امروز در ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز نهم ربیع‌الاول اظهار داشت: خود روز نهم ربیع‌الاول که آغاز امامت حضرت امام زمان(عج) می‌باشد، یک جریان‌سازی تحت عنوان جریان مهدویت صورت داده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد: مسجد جمکران به شأن مسجد بودن آن بحث عبودیتی و به شأن جمکران و منتسب به امام زمان(عج) بودن بحث‌های مهدویت و ترویج سبک زندگی را مد نظر خود قرار داده و وظیفه دارد در این زمینه‌ها گام‌هایی را بردارد.

وی با بیان این‌که سه اصل در مسجد جمکران وجود دارد، که اگر بتوان با کمک دیگر همیاران این سه اصل را نهادینه کرد، امر مهمی صورت گرفته است، گفت: این سه اصل بحث‌های معرفت افزایی به امام زمان(عج)، ایجاد انس به حضرت به عنوان پدری مهربان‌تر از پدر و تبیین وظایف منتظران در عصر غیبت هستند.

صدوقی تأکید کرد: فعالیتی می‌تواند موفق و اثرگذار باشد که جریان‌ساز باشد، یقینا ضرر هر فعالیتی در صورت جریان ساز نبودن، بیشتر از نفع‌های آن خواهد بود.

وی ادامه داد: ترویج سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی است که مورد رضایت ولی خدا می‌باشد که جزء وظایف اصلی در این رابطه است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به شعار واحد سال جاری در حوزه نهم ربیع بیان کرد: بحث بیعت با امام زمان و تبیین جایگاه نایب حضرت که ولی فقیه می‌باشد، شعار امسال را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه به برنامه‌های شب شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) تا شام 9 ربیع اشاره و بیان کرد: پنج شنبه 24 آبان‌ماه سال جاری و همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) مراسم عزاداری بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی و مداحی کربلایی حمیدعلیمی و هادی خادم‌الحسینی در شبستان کربلای مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

صدوقی اضافه کرد: روز جمعه 25 آبان ماه، مراسم دعای ندبه با سخنرانی آیت‌الله سیدمهدی میرباقری و مرثیه‌سرایی حاج مهدی سماواتی و در شام شهادت نیز همایش بزرگ عهدجانان با بیعت حدود 2 هزار نفر از طلاب ایرانی و خارج از کشور با سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی و تولیت مسجد جمکران حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در شبستان کربلای مسجد برگزار می‌شود.

وی افزود: بعداز ظهر روز جمعه مراسم قرائت دعای آل یاسین از سوی حاج علی مهدوی نژاد و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: همزمان با مراسم عهد جانان، مراسم جشن ویژه‌ای مخصوص زائران مسجد با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و مرثیه‌سرایی سیدمحسن بنی‌فاطمی و همراه با حضور شعرایی همچون آقایان حسنلو و شرافت در شبستان امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

وی درباره مراسم روز نهم ربیع‌الاول مطرح کرد: برنامه شنبه همزمان با روز نهم ربیع‌الاول از ساعت 8 صبح با مراسم صبحگاه بیعت با امام آغاز می‌شود که در سال جاری از تشکل‌های دینی، مذهبی و مهدوی، بسیجیان، پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و نظامی، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی، خادمان اماکن مقدسه داخل کشور، نیروهای هلال احمر، طلاب حوزه علمیه، دانشجویان مراکز آموزش عالی و ورزشکاران و اقشار مختلف مردمی در بخش‌‌های برادران و خواهران دعوت شده که با هدف تجدید بیعت و عهد دوباره اقشار مختلف مردم با امام زمان(عج) انجام می‌شود.

صدوقی افزود: بعد از نماز ظهر و عصر روز شنبه 26 آبان‌ماه، همایش بزرگ دانشجویی عصر آفتاب که با همکاری نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با حضور 5 هزارنفر از دانشجویان عضو کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: حسن ختام برنامه‌های مسجد جمکران، قرائت زیارت آل‌یاسین، روز 9 ربیع‌الاول است که رأس ساعت 16/30 انجام می‌شود./876/پ202/ب1

ارسال نظرات