۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۴۸۹۴
کارشناس روابط بین الملل مطرح کرد؛

راه توقف فشارها و تحریم‌‌ها علیه ایران

ایزدی گفت: زمانی سیاست فشار و تحریم متوقف خواهد شد که دولت آمریکا حس کند سیاست فشار جوابگوی آنها نیست و ایران امتیازهای خود را پس خواهد گرفت.
فواد ایزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فؤاد ایزدی کارشناس روابط بین الملل در مراسمی که امروز با موضوع تحریم‌های آمریکا، در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، درباره چیستی، چرایی و آینده تحریم‌ها، گفت: کاری که دولت آمریکا در بحث تحریم‌ها کرد این بود که لیست SDN را دوبرابر کرد و افزون بر تحریم‌های قبل و بعد از برجام، در هفته گذشته چند مورد دیگر نیز به آنها اضافه کرد.

وی درباره چیستی تحریم‌ها ابراز داشت: هدف آمریکا این است که فروش نفت ایران را به صفر برساند و بخشی را که نتوانست متوقف کند امکان انتقال پول به ایران را به نقطه‌ صفر برساند تا در برابر فروش نفت پول به دست ایران نیاید.

کارشناس روابط بین الملل ابراز داشت: هدف دولت آمریکا سرنگونی جمهوری اسلامی و تحت فشار قرار دادن مردم در حوزه اقتصادی است که بعضی اوقات به آن مستقیم اشاره می‌کند و برخی اوقات هم از روی کارها و عملکردشان به راحتی می‌توان متوجه آن شد؛ آنها قصد دارند با تحت فشار قرار دادن مردم و تمام شدن تحمل آنها، مردم حرکت اجتماعی که علیه شاه انجام دادند و آن را سرنگون کردند جهت براندازی جمهوری اسلامی نیز انجام دهند.

وی اظهار داشت: منطقی که پشت  خروج از برجام بود باقی ماندن فشارها و تحریم‌ها بر روی مردم ایران به منظور شوراندن آنها علیه جمهوری اسلامی بود؛ شاید در سال‌های گذشته ما دو اشتباه داشتیم، اینکه در واشنگتن این اجماع ایجاد شده که راه حل گرفتن امتیاز از ایران، تحریم است؛ منطقی که اروپایی‌ها دارند این است که ما چه به ایران امتیاز بدهیم چه امتیاز ندهیم ایران در برجام باقی خواهد ماند و به همین دلیل امتیازی به ما نمی‌دهند.

ایزدی گفت: در حال حاضر ترامپ از سیاستی که درباره ایران پیش گرفته راضی است زیرا آنها در حالی که ایران هنوز بر تعهدات خود باقی است، از برجام خارج شده‌اند و تعهدی ندارند؛ آنها به هدف خود که همان تحریم‌های مضاعف (قبل و بعد از برجام) و محدودیت‌های هسته‌ای بود رسیده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی سیاست فشار و تحریم متوقف خواهد شد که دولت آمریکا حس کند سیاست فشار جوابگوی آنها نیست و در ادامه، ایران ممکن است نه تنها امتیاز جدیدی به آمریکا ندهد بلکه امتیازهایی که قبلا هم به آمریکا داده بازپس بگیرد./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات