۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۸۹۲
نقوی حسینی:

دولت اهتمامی برای حل مشکلات کشور ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اهتمامی برای حل مشکلات کشور ندارد، گفت: متأسفانه دولت به وظایف خود به درستی عمل نمی کند.
نقوی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امروز درباره کنوانسیون fatf در حوزه علمیه کوثر ورامین گفت: شورای نگهبان cft را خلاف شرع و خلاف قانون اساسی کشور اعلام و آن را رد کرد.

وی افزود: به طور قطع پس از بازگشت این قرارداد به مجلس، کمیسیون امینت نخواهد توانست اشکالات گرفته شده از سوی شورای نگهبان را رفع کند چرا که محتوای cft غیر قابل تغییر بوده از این رو مجدد به شورای نگهبان ارجاع داده می‌شود و پس از بازگشت دوباره به مجلس، رییس مجلس طبق آیین نامه این قرارداد را به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع می‌دهد و آنجا است که مجمع، تشخیص می‌دهد ایران عضو این کنوانسیون بشود یا نشود.

نقوی حسینی درباره آثار اقتصادی، سیاسی و حقوقی cft، ابراز کرد: با توجه به تحریم‌های ثانویه آمریکا که فوق cft است و ایران چه عضو cft باشد و چه نباشد عملا تحریم‌های آمریکا بر ملت ایران حاکم خواهد بود از این رو هیچ کشور عاقلی نمی‌آید تعهدات قطعی به این کنوانسیون بدهد تا سود احتمالی دریافت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در مسیری که امروز دولت برای مذاکره، گفت‌وگو و پذیرش شرایط غرب حرکت می‌کند ما را به اهدافمان نمی‌رساند بلکه مشکلاتمان را نیز افزایش می‌دهد. امروز ما راهی جز اتکای به توان داخلی و فعال کردن داشته‌های خودمان نداریم.

وی با استناد به نظرات مردم در زمینه نحوه مدیریت رییس جمهور، اظهار داشت: گاهی در دیدارهای مردمی، مردم به ما می‌گویند دولت کشور را نابود کرده او نه تنها کشورداری نمی‌کند بلکه کشور را رها کرده است؛ البته ما اعتقاد نداریم که همه چیز در کشور رها شده است ولی به یک معنا انسان احساس می‌کند که دولت به برخی از وظایف خود نمی‌پردازد. امروز دخل و خرج کشور، درآمدها و هزینه‌های کشور دست دولت است بنابراین دولت در این زمینه مسؤولیت دارد.

نقوی حسینی ادامه داد: متاسفانه دولت اهتمامی برای حل مشکلات ندارد و از این ترکیب هم انتظاری جز این نیست که ما به پیشرفت نرسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نقش مجلس را در رفع مشکلات کشور بسیار مهم دانست و گفت: امام راحل فرمودند: اگر مجلس اصلاح شود کشور اصلاح می‌شود؛ مجلس وظیفه دارد بر عملکرد دولت نظارت قوی داشته باشد تا قوانین تصویب شده از سوی مجلس توسط دولت اجرایی شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات