۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۸۴۸۸۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

ضرورت اهتمام ویژه اساتید حوزه و دانشگاه به فرهنگ رضوی، نمایشگاه «همه واقف باشیم» در خضری دشت بیاض و پذیرایی از چهار هزار نفر در موکب خضری دشت بیاض عناوین چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اساتید حوزه و دانشگاه بیشتر به فرهنگ رضوی بپردازند، گفت: اگر متولیان امر پای کار بیایند خراسان جنوبی می تواند میزبان خوبی برای برگزاری فعالیت های بزرگ فرهنگی باشد.

حجت الاسلام احمد رضایی اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای قابلیت های ویژه و فراوانی است و در حوزه شعر و شاعری نیز شاعران فرهیخته و خوبی به خصوص در حوزه شعر آئینی دارد.

وی با بیان اینکه علمای فرهیخته استان اشعار بسیار نابی دارند، گفت: اما متاسفانه ظرفیت های خودمان را به خوبی معرفی نکرده ایم و در صحنه های رقابت حضور نیافته ایم و اگر شاعران در این حوزه ورود پیدا کنند مانند سایر بخش ها و رشته ها در حوزه شعر هم شاهد موفقیت هایی خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف دیار شاعران استان است، بیان کرد: اگر متولیان امر پای کار بیایند خراسان جنوبی می تواند میزبان خوبی برای برگزاری فعالیت های بزرگ فرهنگی باشد.

نمایشگاه «همه واقف باشیم» در خضری دشت بیاض

به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف، نمایشگاه «همه واقف باشیم» در مسجد امام حسین (ع) خضری دشت بیاض برپا شد.

حیدری مسؤول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نیمبلوک، هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی فرهنگ وقف دانست و گفت: اجرای امینانه نیات که از اهداف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است و بازتاب چشمگیری در زندگی فردی و اجتماعی افراد در جامعه دارد، باید به اطلاع عموم برسد، بنابراین دهه بزرگداشت وقف فرصت مناسبی برای اجرای این مهم است.

وی همچنین از ثبت 9 وقف جدید به ارزش چهار میلیارد ریال در بخش خبر داد و برگزاری همایش لبیک یا رسول ا... (ص)، یاوران وقف حوزه قرآن و معارف اسلامی، برپایی و برگزاری نشست های صنفی وقف و نمایشگاه وقف و ایستگاه مشاوره وقف را از جمله برنامه ها برای گرامی داشت دهه وقف در این بخش بیان کرد.

پذیرایی از 4 هزار نفر در موکب خضری دشت بیاض

مردم خضری دشت بیاض در موکب عاشقان امام رضا (ع) روزانه به بیش از چهار هزار نفر از زائران امام رضا (ع) خدمات ارائه دادند.

برای اولین بار موکب پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی امام رضا (ع) به عنوان قدم های آسمانی تا امام مهربانی در کنار جاده خضری دشت بیاض برپا شد که بیش از 10 روز فعال بود و 200 خادم افتخاری در این موکب به زائران خدمات رسانی کردند.

بنابراین گزارش در آخرین روز از ماه صفر، هفت دیگ بلغور در موکب امام رضا (ع) خضری دشت بیاض پخته و توزیع شد.

آغاز مرحله اول سامان دهی آرامستان خوسف

مرحله اول عملیات سامان دهی آرامستان خوسف با حصارکشی 250 متر و ارتفاع 120سانتی متر با اعتبار 600 میلیون ریال شروع شد که تا پایان آذر امسال انجام می شود.

 شهردار خوسف گفت: با توجه به این که این شهر، تاریخی است، از الگوواره های کهن در اجرای دیوار بهره گرفته ایم تا شکل سنتی و تاریخی آن حفظ شود و در این زمینه از مصالح بومی استفاده خواهد شد.

محسن علیزاده افزود: بر اساس ماده 55 قانون، آرامستان ها جزو املاک شهرداری محسوب می شود و شهرداری خوسف به منظور دریافت سند برای آرامستان نیز اقدام کرده است. به گزارش «خراسان جنوبی»، آرامستان اصلی خوسف 100 هزار متر مربع مساحت دارد که در ورودی شهر و در حاشیه جاده ترانزیتی بیرجند کرمان واقع شده است. در خوسف علاوه بر این آرامستان، یک آرامستان قدیمی هم در پایین شهر وجود دارد و محله های جومیان و سرپرچ نیز هر کدام آرامستان جداگانه دارد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات