۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۸۴۸۸۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عمل به نیات واقفان مهمترین رویکرد متولیان اوقاف باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر امانت‌داری در مقوله وقف، گفت: باید عمل دقیق به نیات واقفان مهم‌ترین رویکرد متولیان اوقاف و مسؤولان این نهاد باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه یکشنبه در بازدید از فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف، با اشاره به اهمیت وقف در فرهنگ اسلام، اظهار کرد: موضوع وقف در سبک زندگی اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که موضوع وقف با عناوین متفاوت و با نیت‌های عام‌المنفعه در فرهنگ‌های مختلف دیده می‌شود، تصریح کرد: نظام اسلامی موقوفات را پشتیبانی کرده و به همین دلیل هم امروز شاهد ارتقا و افزایش موقوفات در کشور هستیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: وقف صدقه‌ای جاریه‌ای است که سال‌ها برکات و ثمرات آن در جامعه جریان دارد و برای واقف نیز برکات معنوی و اخروی آن تداوم دارد، به همین دلیل توجه به امر وقف سعادت اخروی را برای انسان در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: طبق آموزه‌های اسلامی انفاق و صدقه 10 برابر پاداش دارد اما قرض‌الحسنه 18 برابر پاداش دارد و وقف نیز همین‌گونه است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: وقف یک امر خیر عام‌المنفعه است، اگر خیر انسان به 10 نفر برسد حتماً بهتر از یک نفر است و هرچه این عمل خیر عام‌المنفعه‌تر باشد ازنظر قرآن مبارک‌تر و پربرکت‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه لازم است با وقف معامله خوبی داشته باشیم و اگر بخواهیم فرهنگ وقف و یا همان صدقه جاریه باقی بماند نباید آن را ملک طلق بدانیم، خاطرنشان کرد: هرگونه تصرف عدوانی که شرعاً اشکال دارد سبب بی‌اعتمادی خواهد شد، موقوفات باید با اصول خود مورد بهره‌برداری قرار گیرد، در غیر این صورت مردم وقف نخواهند کرد.

وی با بیان این‌که امروزه امکان موقوفه خواری سلب شده و موقوفه‌هایی که با تزویر و نیرنگ تصاحب شده بود، توسط مراجع ذی‌صلاح احراز شده است، گفت: باید عمل به نیت واقفان در اولویت اصلی متولیان وقف باشد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات