۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۸۴۸۷۶
حجت الاسلام اسکندری:

قرآن کریم در جامعه شیعی باید از مهجوریت خارج شود

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این که قرآن کریم باید به عنوان یک نسخه شفابخش در زندگی همه ما مطرح باشد، گفت: قرآن کریم در جامعه شیعی باید از مهجوریت خارج شود.
اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم عصر امروز در مسابقه خطبه خوانی مؤسسه نورالیقین که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مطالعه متون دینی برای سخنرانان و نویسندگان گفت: سخنرانی ها و نوشته های خود را باید به گونه ای پایه ریزی کنیم که بتواند گره ای از مشکلات جامعه را باز کند.

وی با بیان این که راه حل بسیاری از مشکلات در متون دینی همچون صحیفه سجادیه نهفته است، اظهار داشت: ما باید این متون را بررسی کرده و با مطابقت آن ها با روزگار امروزی راه حل مشکلات خود را پیدا کنیم.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این که قرآن و عترت بدون یکدیگر نمی تواند راه نجات را برای بشریت روشن سازد، ابراز داشت: توجه به قرآن کریم و سرمایه گذاری بر آن بدون در نظر گرفتن اهل بیت(ع) نمی تواند راه هدایت را برای ما آشکار کند، همچنین توجه به اهل بیت(ع) بدون در نظر گرفتن قرآن کریم نیز به همین شکل خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر این که قرآن کریم در جامعه شیعی باید از مهجوریت خارج شود، عنوان کرد: این امر محقق نمی شود مگر اینکه قرآن کریم را در قالب سیره و سنت اهل بیت(ع) دنبال کرده و آن آموزه های وحیانی در آمیخته با سنت اهل بیت(ع) را در متن زندگی خود پیاده کنیم.

وی با اشاره به این که قرآن کریم باید به عنوان یک نسخه شفابخش در زندگی همه ما مطرح باشد، بیان کرد: قرآن و عترت باید کنار یکدیگر باشند تا بتوانند ما را به سرمنزل مقصود برسانند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که همه مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سایه توجه به قرآن کریم و عترت قابل حل شدن است، گفت: ما در نوسانات و مشکلات جامعه نباید تنها به فکر مال افزایی باشیم، بلکه طبق آموزه های دینی باید به همدیگر کمک کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به این که قرآن کریم در راه و روش و سیره اهل بیت(ع) دانسته می شود، یادآور شد: تمام رفتار اهل بیت(ع) به مثابه تفسیر آیات قرآن کریم است، بر این اساس اگر بخواهیم این آموزه های وحیانی را به خوبی درک کنیم باید این شخصیت های نورانی و قدسی را بشناسیم./841/

ارسال نظرات