۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۸۴۸۴۶
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

حوزه به سوی هدفمند کردن آموزش ها حرکت می کند

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه حوزه علمیه یک سری رشته های تخصصی متنوعی در برنامه ریزی های خود گنجانده است، گفت: از آنجا که در یک برنامه تحولی حرکت می کنیم حوزه های علمیه هم به سمت هدفمند کردن آموزش ها گام بر می دارند.
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز در جمع معاونان آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه یکی از برنامه های همه ساله مرکز مدیریت برگزاری نشست های مشترک معاونت های نظیر برای تبادل، بحث و نظر و گفت و گو پیرامون مشکلات موضوع مربوطه است، اظهار داشت: امروز نیز شاهد نشست معاونت آموزش با معاونت ها بودیم تا از این طریق هماهنگی های لازم برای ارتقای وضعیت تحصیلی طلبه ها در سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه همه ساله هدفگذاری از مرکز صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: براساس چنین هدفگذاری هایی باید حرکت هایی اتفاق افتد، امسال نیز از آنجا که در یک برنامه تحولی حرکت می کنیم حوزه های علمیه هم به سمت هدفمند کردن آموزش های حوزه گام بر می دارند.

این مقام مسؤول افزود: آموزش های عمومی حوزه سر جای خود باقی می ماند در عین حال طلاب باید در یک سری آموزش های تخصصی شرکت کنند.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه حوزه علمیه یک سری رشته های تخصصی متنوعی در برنامه ریزی های خود گنجانده است، عنوان داشت: حوزه در کنار آموزش ها، مهارت های وسیعی را در نظر و برنامه ریزی کرده تا طلبه ها به شکل هدفمند در مسائل عمومی دینی و موضوع خاص آموزش داده شوند و در کار ویژه های متنوعی که برای حوزه تعریف شده، حضور اجتماعی خدمتگزار داشته باشند.

وی تأکید کرد: سال تحصیلی جاری سال اساسی چنین حرکتی است و همکاران در این زمینه به گفت و گو و تبادل نظر می پردازند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با افق 1414 ادامه داد: برنامه ریزی افق از دو سال پیش آغاز و همکاران در مرکز مدیریت هم اکنون به آن مشغول هستند و به واقع، افقی است که مرکز برای پاسخگو بودن حوزه علمیه به ظرفیت قابل توجهی از مطالبی که مردم از آن انتظار دارند، در نظر گرفته و به برنامه ریزی می پردازد.

این مقام مسؤول گفت: افق 1414 در سه برنامه 5 ساله تدوین شده و امسال احتمالا برنامه سال اول ارائه می شود و برنامه 5 ساله اول در دست تدوین است که سال آینده به مدارس ابلاغ می شود./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات