۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۴۸۲۰
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

آل سعود به نام اسلام بالاترین ضربه را به مسلمانان وارد می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آل سعود به نام اسلام بالاترین ضربه را به جوامع اسلامی وارد می‌کند، گفت: وحدت و یکپارچگی مسلمانان رمز شکست دشمنان مستکبر و اسلام نما است.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: تفقه در دین عامل رشد و تکامل معنوی جامعه می‌شود.

وی مهمترین وظیفه حوزه‌های علیمه را تربیت فقیه بیان کرد و ادامه داد: اگر خداوند بخواهد به بنده‌ای عنایتی داشته باشد به او آگاهی دینی می‌دهد و این بالاترین عنایت الهی به انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی درباره اهمیت مساله مهدویت، ابراز کرد: انسان منتظر مساله دین شناسی را فوق همه مسائل می‌داند بر همین اساس به یادگیری مبانی و مسائل دینی اقدام می‌کند.

استاد حوزه علمیه شهوت و ثروت را دو ابزار مهم شیطان در منحرف ساختن انسان‌ها بیان کرد و اظهار داشت: شیطان از طریق همین دو ابزار مردم را به دین گریزی دعوت می‌کند؛ دین شناسی مانع تبعیت انسان از هوای نفس می‌شود.

وی نهضت امام خمینی(ره) را زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی(ع) دانست و گفت: کسی حق ندارد ایرادها و کمبودهای موجود در جامعه را به اصل انقلاب ربط دهد کم کاری‌ها و بی توجهی‌های برخی مسؤولان ربطی به اصل انقلاب ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی بیان داشت: در مباحث مهدویت سرانجام دین مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که مهدویت سوالات مهم بشریت را پاسخ می‌دهد. ظهور زمانی محقق می‌شود که مردم بخواهند همانگونه که خواستند و انقلاب شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه ارزش‌های الهی در مساله مهدویت نهفته است از این رو مسائل مهدویت را باید در جامعه به صورت عمیق نهادینه کرد. اگر مباحث اصلی اسلام در جهان نهادینه شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها از بین می‌رود.

وی در ادامه وحدت و همدلی مردم را ضامن بقای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: دشمن با مشاهده این یکپارچگی است که نمی‌تواند به نظام اسلامی آسیب وارد کند، برای حکومت جهانی نیز وحدت و یکپارچگی جهانی لازم است تا امر فرج محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی ادامه داد: امروز دشمن به صورت صریح به مردم نمی‌گوید بی دین شوید بلکه گاهی در پوشش و قالب دین اقدام به منحرف ساختن و تضعیف اعتقادات می‌کند. خلفای جور نیز دین را به استخدام خود گرفتند که توانستند مردم را منحرف کنند. دشمن با نفوذ دینی است که در جامعه دیندار به اهداف و مقصود خود دست می‌یابد.

استاد حوزه علمیه در پایان ادامه داد: شیطان با استفاده از دین به عمق اعتقادات مردم ضربه می‌زند. در جنگ صفین امام علی(ع) خطاب به لشکریان خویش فرمودند من قرآن ناطق هستم اما اصحاب با بی توجهی به این مساله امام را مجبور به پذیرش حکمیت کردند. امروز نیز آل سعود با وجهه اسلامی دست به کشتار مردم مظلوم یمن می‌زند و به نام اسلام و در سکوت مسلمانان بالاترین ضرر را به اسلام وارد می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات