۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۸۰۰
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نسخه الکترونیکی جلد دوم کتاب «دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث» منتشر شد

این کتاب نوشته محمد محمدی ری شهری است که در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تهیه شده و در انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده است.
جلد دوم کتاب «دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی جلد دوم کتاب «دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث» اظهار داشت: دنیا و آخرت، دو موضوع بنیادین در حوزه معارفِ مرتبط با جهان شناسی، انسان شناسی و دین شناسی اند و جهتگیری های انسان در زمینه های گوناگونِ اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، ارتباط نزدیکی با چگونگی نگاه او به دنیا و آخرت دارند. از این رو، شناخت دیدگاه اسلام در باره این دو موضوعِ سرنوشت ساز، برای پیروان این آیین آسمانی، از اهمّیت فراوانی برخوردار است.

وی گفت: کتاب دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث، مجموعه رهنمودهای قرآن و احادیث اسلامی را با نظمی نوین، در چهار بخش، ارائه می نماید.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به محتوای این کتاب تصریح کرد: بخش یکم، درباره تبیین حقیقت دنیا و ویژگی های آن، نقش دنیا در ساختن آخرت، و رهنمودهای اسلام برای برخورداری از خوش بختی در دنیا و آخرت است. بخش دوم، به تعریف دنیای نکوهیده و ویژگی های آن و ارزیابی آن و بیم دادن از آن پرداخته است. در این بخش، همچنین زیان های دل بستگی به دنیای نکوهیده و ریشه ها و نشانه های این دل بستگی توضیح داده می شود.

وی افزود: بخش سوم، معنای «زهد» در دنیا، آثار و برکات آن، زمینه ها و ریشه های آن و تفاوت زُهد اسلامی و رُهبانیّت مسیحی را بیان می کند، و نیز رهنمودهایی برای دستیابی به این خصلت ارجمند، و نمونه هایی از الگوهای زهد اسلامی ارائه می دهد. بخش چهارم، درباره تبیین حقیقت «آخرت» و زندگی پس از مرگ، ویژگی های آن، تأکید بر اهمّیت دادن به زندگی در سرای جاوید، ویژگی های آخرت مداران، آثار و برکات اهمّیت دادن به آخرت، تأکید بر یاد کردن آخرت و فراموش نکردن آن، منافع یاد کردن آخرت و زیان های فراموشی آن، و تأکید بر کارهایی است که موجب خوش بختی و کام روایی در آخرت می گردد.

پهلوانی به معرفی جلد دوم کتاب «دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته محمد محمدی ری شهری است که در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تهیه شده و در انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده است.

وی گفت: جلد دوم کتاب «دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث» با 395 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 12000 ریال در سال 1394 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 10000 ریال منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات