۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۸۴۷۷۹
سردار نقدی:

قراردادها و کنوانسیون‌های خارجی گره‌گشای اقتصاد کشور نیست

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قراردادها و کنوانسیون‌های خارجی هیچ‌گاه گره‌گشای اقتصاد کشور نبوده و نیست.
سردار نقدی

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی با اشاره به بازگشت سند FATF از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قاعدتاً نمایندگان مجلس بر اساس روال عادی سعی می‌کنند ایراداتی که شورای نگهبان به آن وارد کرده است،  برطرف کنند و دوباره این لایحه به شورای نگهبان بازمی‌گردد، که در نهایت قبول  یا رد می‌شود.

وی افزود: اما فکر می‌کنم مشکل زیادی که در کشور داریم و لازم است رسانه‌ها به آن توجه کنند این است که برای حل مشکلات کشور توجه خود را معطوف مسائلی که یک طرف آن در دست بیگانه‌ها است نکنیم، چراکه FATF یا هر پروتکل و قرارداد دیگری نمی‌تواند مسئله‌ای را از ما برطرف کند.

نقدی تصریح کرد: مسئله مهم، توجه به اقتصاد درون‌زا است و تا زمانی که ناف اقتصاد را از نفت نبریم و وابستگی اقتصاد و کشور به فروش نفت خام باشد، این نوع کنوانسیون‌ها و تن دادن به این قراردادهای تحمیلی و از پیش تعیین‌شده از سوی جریان‌های مشکوک و دشمنان، نمی‌توانند راهگشا باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: این قرارداد چه تصویب بشود و چه تصویب نشود، به‌نظر من قطعاً در اقتصاد ایران اثری ندارد و اقتصاد ایران باید خود را پیدا کند، ظرفیت‌های عظیم و بی‌نظیری که در دل ملت ایران وجود دارد مثل مخازن نفت، تمام معادن و مواد معدنی مورد نیاز صنعت، زمین‌های بزرگ حاصلخیز و  آب برای کشاورزی که برای تأمین غذای 300 میلیون نفر کافی است، نیروی انسانی فراوان و بدون شغل و کار، دانش و فناوری بسیار گسترده‌ای که در دانشگاه‌های کشور در تنوع رشته‌ها وجود دارد و قابلیت تبدیل شدن به ثروت را دارد.

وی بیان کرد: باید قدر آنچه را داریم بدانیم، FATF امضا بشود یا نشود، تصویب شود یا نشود جدا از مسائل امنیتی و بارهای مخرب امنیتی که می‌تواند داشته باشد، هیچ گره‌ای را از اقتصاد کشور باز نمی‌کند، دشمنان تصویر غلطی نشان می‌دهند، همان گونه که در مورد برجام نشان دادند، که اگر برجام امضا شود اقتصاد زیر و زبر می‌شود، سرمایه‎‌های خارجی به ایران سرازیر می‌شود و دیدیم که هیچ اتفاقی نیفتاد، برجام امضا شد، امتیازها داده شد، دو سال از آن گذشت و سرمایه‌ای که به‌سمت ایران سرریز نشد بلکه زیر آن هم زدند و عهدشکنی کردند.

نقدی ادامه داد: بر همین اساس توصیه می‌کنم، رسانه‌ها باید به ظرفیت‌های عظیم ملی و بی‌توجهی‌ای که به این ظرفیت‌ها می‌شود بپردازند،  به‌جای توجه به این ظرفیت‌ها، تمرکز همه، چه سیاسیون، چه رسانه‌ها به‌دنبال این کنوانسیون‌های مشکوک و بی‌نتیجه رفته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات