۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۸۴۷۷۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

حضور ۵ فیلم کوتاه از خوزستان در جشنواره بین ‌المللی فیلم کوتاه تهران، راه اندازی و ثبت باشگاه های کتاب و کتابخوانی در شهرستان بندرامام، برگزاری چهارمین همایش شعر استانی ۷۲ پروانه در شهرستان هفتکل و وقف یک منزل برای فعالیت های قرآنی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با اعلام اسامی نهایی فیلم‌ های پذیرفته شده در بخش ‌های مختلف سی و پنجمین دوره جشنواره بین ‌المللی فیلم کوتاه تهران پنج فیلم کوتاه از استان خوزستان به این جشنواره راه یافت.

وی افزود: در بخش مسابقه مستند ضیا حاتمی کارگردان فیلم «کنسرسیوم» در جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه تهران شرکت خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه اظهار داشت: در بخش مسابقه داستانی این جشنواره مهران کلنگدار کارگردان «برودت تابستان»، فاطمه طوسی کارگردان فیلم کوتاه «گاو آمریکایی»، محمد ارسلان کارگردان فیلم «افسرده نیستم» و عماد سلمانیان کارگران فیلم بادیه نشین به رقابت با دیگر رقبا برای کسب جوایز جشنواره خواهند پرداخت.

راه اندازی و ثبت باشگاه های کتاب و کتابخوانی در شهرستان بندرامام

سید ستار فاطمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی (ره) گفت: بعد از تشکیل جلسه ستاد باشگاه‌ های کتاب و کتابخوانی و تشریح وظایف سه باشگاه تاسیس و در سامانه باشگاه کتاب و کتابخوانی کودک ونوجوان کشور ثبت شد.

فاطمی در ادامه اظهار داشت: باشگاه کتابخوانی مثل کتاب به مربیگری زینب مقدم، باشگاه من و دوستم کتاب به مربیگری نرگس جعفری و باشگاه کتابخوانی یار مهربان به مربیگری هناء موطوری‌زاد تاسیس و به ثبت نهایی رسید.

برگزاری چهارمین همایش شعر استانی 72 پروانه در شهرستان هفتکل

همایش شعر استانی 72 پروانه که هر ساله با حضور شاعران بنام استان خوزستان و سایر استان‌ های همجوار مانند استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام برگزار می شود، امسال نیز با استقبال بی‌نظیر شاعران روبرو شده است.

پس از انتشار فراخوان تاکنون 276 اثر با موضوع ایام الله محرم به دبیرخانه همایش استانی ۷۲ پروانه ارسال شده است و مورد بررسی و قرائت توسط اعضای هیات داوران قرارگرفته است.

لازم به ذکر است، در بین داوران چهره‌های شاخص ادبی شهرستان مانند حسین امیری، سررشته دار و زینب ممبینی حضور دارند.

وقف یک منزل برای فعالیت های قرآنی

اسدالله رشیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان، اظهار داشت: یک باب منزل مسکونی در شهرستان مسجدسلیمان وقف امور قرآنی شد.

وی گفت: این منزل مسکونی با ارزش ریالی 3 میلیارد ریال توسط یک بانوی خیر وقف شد و در آن آموزش‌ های قرآنی ارائه داده می‌ شود و عواید حاصل از آن خرج امور قرآنی می گردد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات