۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۸۴۷۵۳

برنامه‌های حوزه علمیه خواهران به مناسبت هفته کتاب

همزمان با فرارسیدن هفته کتاب معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران به صدور بخشنامه‌ای برنامه این معاونت و مدارس علمیه خواهران را به مناسبت هفته کتاب اعلام کرد.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران برنامه‌های این هفته را در حوزه‌های مختلف تعاملات و ارتباطات، فرهنگ سازی و ایجاد علاقه برای حضور درکتابخانه، تسهیلات و بهره گیری از امکانات، کتابخوانی و آماده سازی و مرتب سازی فضای کتابخانه و تکریم عوامل کتابخانه احصا کرده است.

این معاونت از مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران خواسته است تا در محور تعاملات و ارتباطات، اقداماتی شامل برگزاری جلسه با حضور کتابداران استان پیرامون سیاست های کلان مرکز، مدرسه
محوری، تجلیل از کتابدار برتر استان، هم‌اندیشی و گفتگوی مستقیم کتابداران با مدیران و موسسین، ارتباط با نهادها و دستگاه های مرتبط و دعوت از شخصیت های فرهنگی منطقه برای تأمین منابع مکتوب، دیجیتال و تجهیزات سخت افزاری انجام دهند.

همچنین در محور فرهنگ‌سازی و ایجاد علاقه برای حضور درکتابخانه، فعالیت‌های برپایی نمایشگاه کتاب، بازدید از کتابخانه های تخصصی و عمومی سطح شهر، دعوت از اساتید و طلاب برای اجرای برنامه های پژوهشی در کتابخانه، تهیه بروشورها و اعلامیه ها با موضوع معرفی کتابخانه مدرسه و چگونگی بهره‌برداری از منابع آن، تهیه و نصب متون و جملاتی با موضوع کتاب و کتابخوانی، تهیه دفترچه راهنما (بروشور) کتاب و کتابخوانی و تهیة متن اعلامیه های تبلیغاتی و نصب در محیط مدرسه، تلاش در جهت جذب طلاب در فضای کتاب و کتابخانه و معرفی تازه‌های کتاب به طلاب و اساتید ذکر شده است.

در محور تسهیلات و بهره گیری از امکانات نیز فعالیت‌های تشویق طلاب برای استفاده از سامانه کتابداری تحت وب جهت دسترسی آسان و سریع به منابع مورد نیاز، معرفی پایگاه های اطلاعات و کتابشناسی به طلاب، افزایش آشنایی طلاب در جهت استفاده بهینه از کتابخانه، تلاش در جهت تشویق طلاب به وقف و هدیه کتاب به کتابخانه مدرسه جهت اجرا از سوی مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران برشمرده شده است.

معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در محور کتابخوانی، فعالیت‌های برگزاری سلسله نشست های تخصصی کتاب، نشست جمع خوانی و معرفی کتاب، مهارتهای مطالعه کارگاه آموزشی مهارت های ،مدیریت زمان ،تندخوانی ،دقیق خوانی و...، ایجاد ایستگاه مطالعه کتاب، برگزاری کارگاه های آموزشی مرجع شناسی، شیوه مطالعه، خاطره نویسی، نقد ادبی، نویسندگی، روش های ترجمه، کتابداری، برگزاری مسابقة کتابخوانی و خلاصه نویسی به شکل های مختلف و آشناسازی طلاب با منابع موجود در کتابخانه با همراهی اساتید را قابل اجرا دانسته است.

همچنین در محور آماده‌سازی و مرتب‌سازی فضای کتابخانه و تکریم عوامل کتابخانه، فعالیت‌هایی از قبیل توجه به ایجاد فضای با نشاط و مورد علاقه مراجعه کنندگان، تنظیم و آراستگی مطبوع فضای کتابخانه متناسب با مطالعه مراجعین، برنامه خاص جهت تکریم عوامل مرتبط با کتاب و کتابخانه، اعطای هدیه از طرف مدرسه و لوح تقدیر به کتابداران و معرفی و تجلیل از کتابخوان برتر هر مدرسه ذکر شده است. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات