۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۸۴۷۲۵

جنبش های حماس و جهاد اسلامی خواستار لغو مجازات های غزه شدند

جنبش های حماس و جهاد اسلامی بر لزوم احیای وحدت ملت فلسطین و پایان شکاف داخلی که می تواند زمینه ساز اتخاذ موضع یکپارچه فلسطینی در برابر چالش های خطرناک تأکید کردند.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، دو جنبش حماس و جهاد اسلامی خواستار لغو فوری تمامی مجازات های اعمال شده علیه نوار غزه و عدم اتخاذ هر گونه اقدامی شدند که می تواند منجر به افزایش درد و رنج ملت فلسطین و تشدید دو دستگی میان گروه های اصیل آن شود.

این دو جنبش پس از دیدار رهبران شان در دفتر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه که در جریان آن، هنیه با زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی هم تماس تلفنی برقرار کرد، با صدور بیانیه ای مشترک نسبت به خطرات گرایش گسترده به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نفوذ دشمن در منطقه هشدار دادند و خواستار توقف تمامی اشکال عادی سازی روابط و احیای جنبش تحریم این رژیم از سوی نظام های رسمی و ملت ها در تمامی زمینه ها شدند.

حماس و جهاد اسلامی در این بیانیه ضمن تأکید بر روابط عمیق و مستحکم میان خود، خواستار تداوم هماهنگی و همکاری در تمامی زمینه ها و عرصه های سیاسی و نظامی شدند و تاکید کردند که این دیدار نشانگر حمایت از گزینه و برنامه مقاومت و احیای اتاق عملیات مشترک تشکیل شده از سوی شاخه های نظامی گروه های مقاومت و توسعه آن است.

در بخش دیگری از این بیانیه بر تداوم تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره غزه تا تحقق اهداف مورد توافق هیات ملی برگزاری تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره تاکید شده و آمده است که این تظاهرات ها همچنان باید به صورت مردمی و مسالمت آمیز برگزار شود.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی همچنین از تلاش های مصر، قطر و سازمان ملل متحد برای کاهش درد و رنج ملت فلسطین و تحقق آرمان های آن در زمینه لغو محاصره تشکر و قدردانی کردند و در عین حال، از میزان نزدیکی و همکاری گروه های فلسطینی که در سایه تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره روابط میان آنها مستحکم‌تر هم شده است، تمجید نمودند.

این دو جنبش بر لزوم احیای وحدت ملت فلسطین و پایان شکاف داخلی که می تواند زمینه ساز اتخاذ موضع یکپارچه فلسطینی در برابر چالش های خطرناک مربوط به مسأله فلسطین شود، تأکید کردند.

در ادامه این بیانیه بر لزوم همکاری با طرح گروه های ملی فلسطینی، اجرای توافقات صورت گرفته و به ویژه توافق سال 2011 قاهره و تشکیل دولت وحدت ملی که زمینه ساز برگزاری انتخابات سراسری و نشست شورای یکپارچه ملی بر اساس نتایج نشست بیروت شود، تاکید شده است.

بیانیه مشترک جنبش های حماس و جهاد اسلامی همچنین از تحرکات ملی و مردمی برای به شکست کشاندن طرح های رژیم صهیونیستی و به ویژه ایستادگی ملت فلسطین و ساکنان خان الاحمر تمجید کرده است.

منبع:مرکز اطلاع رسانی فلسطین

 

ارسال نظرات