۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۷۱۵
پرونده بلوغ (۳)

غفلت والدین از "تربیت جنسی فرزندان" خسارت بار است

مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) با تبیین جایگاه تربیت جنسی در خانواده ها گفت: تربیت جنسی، عرصه ای است که باید پدر و مادر در درون خانواده آن را مدیریت و اجرا کنند تا فرزند به سوی انحرافات و مشکلات بعدی کشیده نشود.
حجت الاسلام ابوالقاسم سیفی

حجت الاسلام ابوالقاسم سیفی، مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه سرنوشت ساز و با اهمیت دوران بلوغ، این دوران را یکی از مراحل مهم آغاز تکامل برشمرد و  گفت: بلوغ جنسی گاهی اوقات با بلوغ فکری همراه است و این گونه نیست که بلوغ فکری، کامل و جامع باشد.

وی با بیان این که فرد از یک پیله درهم تنیده کودکی پروانه‌وار بیرون می‌آید تا به حقیقت برسد، افزود: شناخت از وضعیت پیرامونی، شناختی ابتدایی و اولیه از جامعه معارف دینی و بخشی از شناخت خود بدن و مکانیزم‌های جنسی بدن، آسیب‌هایی که انسان می‌تواند با ندانستن برخی مهارت‌ها با آنها روبه‌رو شود و مجموعه این مطالب باید برای شخصی که در سنین بلوغ است، تبیین بشود.

مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) پیرامون رعایت شئون اجتماعی خانواده از سوی پدر و مادر در مقابل نوجوان هشدار داد و آگاهی از دوران ابتدای بلوغ را از وظایف آنان دانست و اظهار داشت: دختر بچه‌ای وارد مجلس شد و افرادی مسن حضور داشتند، وقتی دختر بچه‌ای به جمع آنها وارد شد، همه روی او را بوسیدند تا زمانی که به امام رضا(ع) رسید و حضرت پرسید که چند ساله است؟ جواب دادند که هشت سال دارد. امام فرمودند که من او را نمی‌بوسم و باید حجاب داشته باشد.

وی ادامه داد: این رفتار حضرت که از بوسیدن حتی یک بچه نابالغ هم احتیاط می‌کرد و می‌فرمود که احتیاط کنید؛ دلایل متقنی داشت که مهمترین دلیل آن آسیب‌هایی است که بر کودک تازه بالغ شده وارد می کند.

حجت الاسلام سیفی در پایان با تأکید بر این که بایستی خانواده‌ها در عرصه آموزش‌های جنسی قبل از بلوغ و در دوران سن بلوغ فرزندان مراقبت های تربیتی داشته باشد، ابراز داشت: تربیت جنسی، عرصه ای است که باید پدر و مادر در درون خانواده آن را مدیریت و اجرا کنند تا فرزند به سوی انحرافات و مشکلات بعدی کشیده نشود.

قابل ذکر است، متن کامل این گفت‌وگو به زودی در سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا منتشر می شود. /۹۱۸/ت۳۰۲

ارسال نظرات