۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۸۴۷۱۱
رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

تلاش سازمان های قرآنی باید در راستای انطباق فکر و عمل مردم با قرآن باشد

قره شیخ لو گفت: سازمان های قرآنی باید در راستای انطباق فکر و عمل مردم با قرآن تلاش کنند؛ سازمان های قرآنی زیادی در کشور وجود دارد ولی آموزه های قرآنی در رفتار و افکار مردم بسیار کمرنگ است.
رییس سازمان دارالقرآن کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مهدی قره شیخ لو بعد از ظهر روز گذشته در دیدار با هیأت رییسه مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی شهر اصفهان گفت: سازمان های قرآنی به قشر اثرگذار جامعه توجه بیشتری داشته باشند.

وی در ابتدا با اشاره به ظرفیت های کشور در ترویج و تبیین مسائل قرآنی افزود: سازمان های قرآنی کشور در مسأله آموزش و ترویج مسائل قرآنی باید از مرزها عبور کنند و برای نیازهای مردم سایر کشورها نیز چاره اندیشی کنند چرا که گوش های زیادی در دنیا تشنه شنیدن کلام وحی هستند.

قره شیخ لو اظهار کرد: دنیا عرصه اختلافات است و امور قرآنی نیز از این اختلافات بی نصیب نبوده است؛ اظهار نظرها و تفاوت رأی ها و حتی شیطنت های برخی از افراد نباید ما را از فعالیت های قرآنی بازدارد؛ پیامبر(ص) نیز با سختی های زیادی در عرصه تبلیغ و ترویج قرآن مواجه شدند ولی با توکل بر خداوند در ادای وظیفه کوتاهی نکردند.

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان این که نباید برای تجارت پا به عرصه قرآن گذاشت، ابراز کرد: عرصه قرآن نباید عرصه ای برای درآمدزایی باشد بلکه اگر کسی با نیت الهی پا به عرصه قرآن بگذارد و در کارش کم نگذارد و همچنین به حول و قوه الهی معتقد باشد، مورد توجه و تقدیر الهی واقع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: دارالقرآن ها و سازمان های قرآنی باید در رابطه با قشر عوام و خواص جامعه برنامه ریزی دقیقی داشته باشند؛ روحانیان و دبیران از اقشار مهم و اثر گذار در جامعه هستند که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند تا مردم و دانش آموزان با مطالب قرآن آشنا شوند و از تعداد بی سوادان قرآنی جامعه کاسته شود.

قره شیخ لو در پایان گفت: سازمان های قرآنی باید در راستای انطباق فکر و عمل مردم به قرآن تلاش کنند؛ سازمان های قرآنی زیادی در کشور وجود دارد ولی آموزه های قرآنی در رفتار و افکار مردم بسیار کمرنگ است/۸۶۷/پ204/ب1

ارسال نظرات