۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۸۴۷۰۷
استاد درس خارج شهرستان کرمان:

مدیریت حوزه های علمیه درس خارج شهرستان ها را تقویت کند

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان این که نبود درس خارج در شهرستان ها بهانه ای برای رفتن طلاب به قم است، گفت: مدیریت حوزه های علمیه درس خارج شهرستان ها را تقویت کند و شهری که درس خارج ندارد، استاد درس خارج به آن شهر اعزام کند.
درس خارج

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج شهرستان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مشکلات فرهنگی و اخلاقی به دلیل نبودن روحانی در شهرها وجود دارد.

وی افزود: نیاز روحانی در شهرها برای همه مردم و مسؤولان به یک ضرورت تبدیل شده و مسؤولان حوزوی باید برای کمبود روحانی در شهرستان ها چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان این که نبودن زمینه های درسی در شهرستان ها یکی از عواملی بوده که شهرها با کمبود روحانی مواجه شده اند، بیان داشت: مرکز مدیریت، حوزه های علمیه شهرستان ها را تقویت کند و استاد درس خارج به شهرها بفرستد.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره فرمایش رهبری در قضیه کمبود روحانی در شهرها، ابراز داشت: حوزه های علمیه زمینه وجود روحانیان در شهرها را فراهم کنند.

وی ابراز داشت: فضای فرهنگی شهرها زمانی درست می شود که هر محله یک روحانی فعال داشته باشد و بتواند با برنامه ریزی مناسب و دقیق، فضای محله را فرهنگی و مذهبی کند.

استاد درس خارج شهرستان کرمان با بیان این که نبودن درس خارج در شهرستان ها بهانه ای برای رفتن طلاب به قم است، خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه های علمیه درس خارج های شهرستان ها را تقویت کند و شهری که درس خارج ندارد، استاد درس خارج به آن شهر اعزام کند.

وی اظهار داشت: تکمیل کادر حوزه های علمیه و استاد شدن طلاب در شهرستان ها دو عاملی بوده که زمینه مهاجرت طلاب از قم به شهرستان ها فراهم می شود.

حجت الاسلام شیخ بهایی با توجه به این که تلاش دسته جمعی سبب می شود که مهاجرت طلاب از قم به شهرستان ها فراهم شود، تصریح کرد: مدیریت حوزه های علمیه مدارس سطح دو را در شهرستان ها تقویت کند تا طلاب بهانه درس خواندن در قم را برای خود، نگویند.

استاد درس خارج شهرستان کرمان با بیان این که اگر طلبه اهل درس باشد، در شهرستان هم می تواند درس بخواند، بیان داشت: طلبه ای در حوزه های علمیه موفق خواهد بود که اهل درس باشد و زمینه مطالعه و درس را برای خود ایجاد کند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر این که طلاب بعد از درس خواندن باید به شهر خود برای انذار مردم بروند، خاطرنشان کرد: مسؤولان دولتی بدانند که شهرها زمانی خالی از فساد می شوند که از روحانیان و حوزه های علمیه حمایت کنند.

حجت الاسلام شیخ بهایی در پایان گفت: طلابی که قصد مهاجرت از قم به شهرستان ها را دارند با برنامه ریزی و از راه قانونی همچون استاد یا مبلغ، به شهرها بیایند تا وظیفه خود، که تبلیغ دین خدا است را به طور کامل انجام دهند./9707/ت303/ب1

ارسال نظرات