۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۸۴۷۰۵
استاد حوزه علمیه کرمان:

هجرت طلاب از قم باید به یک فرهنگ در حوزه تبدیل شود

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که هجرت طلاب از قم باید به یک فرهنگ در حوزه تبدیل شود، گفت: تشکیل کمیته ای برای مهاجرت طلاب از قم و کمبود روحانی در شهرستان ها، یکی از ضرورت های مرکز مدیریت شمرده می شود.
هجرت طلاب

حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با مهاجرت نکردن طلاب از قم، گفت: کمبود روحانی در شهرستان ها یکی از مشکلات شهرها شمرده می شود.

وی افزود: طلبه ای که از جهت درس خود را در قم به یک حدی رسانده سعی کند در ادامه برای امر تبلیغ دین یا طلبگی به شهرستان ها برورد.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که استاد شدن در شهرستان ها می تواند در مهاجرت طلاب از قم کمک بزرگی باشد، بیان داشت: استاد شدن در شهرستان ها از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه آسان گرفته شود.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که هجرت آیت الله مظاهری از قم به اصفهان درس بزرگی برای طلاب محسوب می شود، اظهار داشت: طلبه ای که خودش وظیفه را بداند و بفهمد که چه کاری را باید انجام دهد، طلبه موفقی خواهد بود.

وی با بیان این که هجرت طلاب از قم باید به یک فرهنگ در حوزه تبدیل شود، اظهار داشت: پشتیبانی مالی و اشتغال در شهرستان ها از سوی مرکز مدیریت و سازمان تبلیغات می تواند در امر مهاجرت طلاب از قم به شهرستان ها کمک بزرگی باشد.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که مراجع تقلید برای رفتن طلاب به شهرستان ها تشویقی هایی را قرار بدهند، تصریح کرد: تشکیل کمیته ای برای مهاجرت طلاب از قم یکی از ضرورت های مرکز مدیریت شمرده می شود.

وی ابراز داشت: طلابی که در قم اهل درس و بحث نبوده و نمرات کمی را می آورند باید مرکز مدیریت قم قانونی جدید برای این افراد تصویب کند.

حجت الاسلام هدایتی در پایان با اشاره به این که کمبود روحانی یکی از مشکلات شهرستان ها محسوب می شود، گفت: شناخت وظیفه طلبگی سبب می شود که طلبه بیش از حد در قم نماند و برای امر تبلیغ دین خدا به شهرستان برود./9707/ت303/ب1

ارسال نظرات