۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۸۴۷۰۴
معاون امور طلاب کرمان:

مسؤولان حوزوی مشکل کمبود روحانی در شهرستان ها را حل کنند

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که کمبود روحانی در شهرستان ها باید دغدغه مسؤولان حوزوی قرار بگیرد، گفت: شهرستان ها باید زمینه زندگی و اشتغال طلاب را آماده کنند.
روح الله زمزم زاده

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با تمرکز زدایی طلاب در قم، گفت: مهاجرت از قم از سوی طلابی که نیازی به درس خواندن در قم ندارند، یکی از واجبات طلبه ها شمرده می شود.

وی افزود: عدم آمادگی اشتغال در شهرستان ها یکی از دلایلی بوده که طلاب از قم به شهرستان ها نمی روند و شهرستان ها باید زمینه زندگی و اشتغال طلاب را آماده کنند.

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که کمبود روحانی در شهرستان ها باید دغدغه مسؤولان حوزوی قرار بگیرد، ابراز داشت: سفیران هدایت یکی از جایگزین های خوبی بوده که کمبود روحانی در شهرستان ها برای امر تبلیغ از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: فضای مذهبی و وجود مبارک حضرت معصومه(س) یکی از دلایلی بوده که مهاجرت از قم را سخت کرده است.

معاون امور طلاب با توجه به این که طلاب باید به وظایف خود عمل کنند، بیان داشت: زندگی امن و دور از گناه و معصیت برای خانواده یکی از دغدغه های نرفتن از قم از سوی طلاب شمرده می شود.

حجت الاسلام زمزم زاده با بیان این که ماندن در قم به سبب فضای امن برای خانواده یک تفکر اشتباه بوده، اظهار داشت: تبلیغ دین مهم ترین وظیفه طلاب شمرده می شود و طلبه باید وظیفه را مقدم بر زندگی خود، قرار دهد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه در مدارک و مدارج علمی آسان بگیرد که سخت گرفتن مدارک برای طلاب از سوی مدیریت حوزه علمیه یکی از دلایل خالی بودن روحانی در شهرستان است.

وی در پایان با اشاره به این که طلاب به پست و مقام نگاه نکنند، گفت: مهاجرت آیت الله مظاهری از قم به اصفهان درسی برای طلاب است که به وظیفه خود نگاه کنند و هر جا وظیفه بود در آن جا حضور پیدا کنند./9707/ت303/ب1

ارسال نظرات