۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۸۴۷۰۳
امام جمعه نهبندان تاکید کرد؛

لزوم توجه به اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت در نهبندان

امام جمعه نهبندان گفت: برای جلوگیری از مهاجرت مردم باید به اشتغال این منطقه توجه شود.
خزاعی نهبندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان عصر امروز در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری 72 هکتاری اسماعیل‌آباد شهرستان نهبندان اظهار داشت: برای جلوگیری از مهاجرت مردم باید به اشتغال این منطقه توجه شود.

وی با بیان اینکه از سال 90 تاکنون بیش از 6 هزار نفر از جمعیت شهرستان نهبندان مهاجرت کردند، گفت: بسیاری از استان‌ها به صنایع مختلف خود توجه می‌کنند تا از شرایط اقتصادی و اشتغال بهتری برخوردار باشند اما در شهرستان نهبندان از ظرفیت‌های موجود توجه نمی‌شود.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه بسیاری از مردم این شهرستان با دریافت یارانه زندگی می‌کنند، افزود: مردم شهرستان نهبندان نه تنها اینکه از بازارچه مرزی دوکوهانه هیچی نصیب آن‌ها نمی‌شود بلکه بازارچه نیز تعطیل است.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه واردات دام تاکنون به خوبی از بازارچه دوکوهانه انجام نشده است، تصریح کرد: امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

وی ادامه داد: برخی از قوانین منابع طبیعی در این چند سال اخیر مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده که خواستار رفع این مشکلات هستیم.

نظرافضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: با توجه به خشکسالی 20 ساله که در استان وجود داشته اما معیشت مردم استان به کشاورزی وابسته است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات