۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۸۴۶۸۴
امام جمعه اراک:

ایجاد اختلاف بین کشورهای عربی و ایران هدف آمریکا است

امام جمعه اراک گفت: هدف آمریکا از تحریم ایران ایجاد اختلاف بین کشورهای عربی و کشورمان است که به اهدافش نخواهد رسید.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربان علی دری نجف‌آبادی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر اراک اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب با تحریم‌های استکبار مواجه بوده اما آمریکا در دور جدید تحریم‌ها و فشارها به دنبال کمک به رژیم صهیونیستی برای تسلط بیشتر بر بیت‌المقدس  و مرکزیت این رژیم است و هدف دیگرش ایجاد اختلاف بین کشورهای عربی و کشورمان است که به اهدافش نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور راه مقابله با اقدامات استکبار در داخل کشور حفظ وحدت و انسجام اجتماعی و اقتصادی و رعایت انصاف، اخوت و برابری و گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب بودن است.

امام جمعه اراک بیان داشت: کار دستگاه‌های جاسوسی استکبار به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و آل سعود جریان سازی تبلیغاتی علیه کشور و ملت ایران؛ ایجاد تفرقه در بین مسلمانان  است که لازم است هوشیار باشیم.
 
آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: فرهنگ باعظمت دینی و قرآنی و علوی نباید به ماه‌های محرم و صفر محدود شود و باید  در سینه‌ها و ایام مختلف سال نشر پیدا کند.

وی گفت: از همه دستگاه‌ها مردم  و همه‌کسانی که در این دو ماه محرم و صفر زحمت کشیدند تقدیر می‌شود اما باید دستاوردهای این دو ماه حفظ شود و در طول ۱۰ ماه آینده در زندگی اجتماعی به کار گرفته شود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: باید با وحدت ملی و برادری و مجاهدت بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غلبه کنیم و زمینه گسترش فرهنگ اسلامی و حفظ آرمان های امام راحل و شهدا را بیش از پیش فراهم کنیم.

آیت‌الله دری با اشاره به هفته وقف نیز تصریح کرد: فرهنگ وقف یک فرهنگ اجتماعی، دینی و انقلابی است که می طلبد اوقاف با کمترین هزینه بیشترین اثربخشی و کیفیت را در نهادینه کردن آن لحاظ کند.

وی گفت: فرهنگ آل محمد (ص) و اهل بیت نباید(ع) مختص به عاشورا و ماه محرم و صفر باشد باید این فرهنگ ۱۴۰۰ ساله عاشورا را حفظ کرد و آن را به نسلهای آینده انتقال داد.

مبنع: فارس

ارسال نظرات