۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۸۴۶۸۲
امام جمعه کرمانشاه:

تحریم ها اهرم پیشرفت و برکت ایران شد

آیت الله علما با اشاره به اینکه تحریم های غربی ها سبب پیشرفت و دستیابی به برکت های فراوان در عرصه های مختلف کشور ایران شده است، گفت: جاهلیت ترامپ در برجام سبب افول هیمنه آمریکا در جهان شد.
آیت الله علما

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت همگان به تقوا و پرهیزگاری و تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، اظهار داشت:  حضرت امیرالمومنین علی(ع) در لیله المبیت به جای حضرت محمد مصطفی(ص) در بستر خفتند تا جان مبارک ایشان از حمله و شبیخون دشمنان اسلام در امان بماند و با این کارشان خدمت بزرگی به اسلام کردند.

امام جمعه کرمانشاه به 19 آبان روز جهانی علم در خدمت علم و توسعه اشاره و عنوان کرد: جهان باید علم را در خدمت صلح جهانی قرار دهد تا نسل ها از آن بهره مند شوند.

وی به بیستم آبان سالروز سردار شهید تهرانی مقدم و نیز پدر موشکی ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکا یکی از مشکلاتش در واقع پیشرفت های نظامی و دستاوردهای کشور ایران است، چرا که این دستاوردهای ما بیانگر قدرت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: مسوولان ما باید بفهمند که التزام و تلاش در حفظ دستاوردهایمان با قدرت هرچه بیشتر نیاز است، چرا ایران از کشورهای مطرح در جهان محسوب می شود.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه ها به 24  آبان ماه سالروز گرامیداشت روز کتابخوانی اشاره داشت و بر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

آیت‌الله علما به بزرگداشت سالروز علامه طباطبایی صاحب کتب تفاسیر المیزان اشاره کرد و گفت: امروز هر انسانی دست به قلمی نیاز به مطالعه تفسیر المیزان دارد، چرا که تفسیری جهانی و بی نظیر در جهان خوانده می شود، همچنین تفاسیر به یادگار مانده از شهید بهشتی و مقالات علمی که بر جای گذاشتند ارزش بسیاری برای ما دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: پرورش صدها شهید بهشتی ها، مطهری ها و فلیسوفان شرق که در فلسفه حرف آنان جنبه سندیت داشته است برای ما حائز اهمیت و افتخار است.

راهپیمایی اربعین باعث دستپاچگی غربی‌ها شد

وی به 24 آبان ماه سالروز تصویب قانون اساسی در سال 58 اشاره کرد و گفت: در چنین روز و سالی آمریکا استکبار تمام دارای کشور ما را بلوکه کرد، دست به قطع رابطه و تحریم ها زد، لذا هرچه تیر داشت بر کمان گذاشت، اما اکنون چیزی جز بوق و کرنا ندارد.

آیت الله علما به دیدار دانش آموزان و دانشگاهی ها با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: باتوجه به منویات رهبر انقلاب در مورد راهپیمایی اربعین می توان گفت غربی ها از این مسئله دستپاچه شدند، چرا  که با بیش از 20 میلیون جمعیت مواجه شده و این راهپیمایی را حکومتی می دانستند،  که به نوع خود برگرفته از قدرت و نفوذ ایران در خاورمیانه و جهان دانسته می شود.

وی به دیگر منویات مقام معظم رهبری در زمینه سالروز تسخیر لانه جاسوسی اشاره و یادآوری کرد: ظلم هایی که در سالیان گذشته و دوره طاغوت به مردم کشور ما شد که سیلی آن را با تسخیر لانه جاسوسی سفارت استبکار جواب دادیم،  و در پاسخ به حمله موشکی به هواپیمایی مسافربری، ماجرای طبس، تحریم ها و تهدیدهای آنان بود که اتمام ندارد، اما طی چهل سال پیروز میدان ایران بوده است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه تحریم ها از برکات بزرگ الهی برای کشور اسلامی ما است، ادامه داد: امروزه فناوری ساخت موشک، کارخانه های بزرگ، فناوری هسته ای و دستاوردهای بسیاری را داریم و پیروز ماجرا نیز کشور جمهوری اسلامی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: همچنان گه بنیانگذار کبیر انقلاب دفاع مقدس را برکتی برای پیشرفت کشور عنوان کردند، ما نیز باید از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع و حراست کنیم.

هیمنه آمریکا رو به افول است

وی عنوان کرد: امروز هیمنه آمریکا در دنیا افول کرده است و قابل قیاس با چهل سال گذشته نیست و حتی ضعیف تر از آن است، عده ای سیاستمدار هم بر آن اشاره دارند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه آمریکا با تصمیم ترامپ خبیث با جاهلیت و دیوانگی برجام را کنار گذاشته است، گفت: آنان با عهدشکنی به کشور خودشان ضربه می زنند.

وی راهپیمایی با عظمت سالروز تسخیر لانه جاسوسی را چشمگیر دانست و از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تجلیل کرد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: حضور مردم در مراسمات و راهپیمایی ها که بیانگر وحدت اسلامی و اقلیت های مذهبی است، ستودنی و مثال زدنی برای جهان اسلام محسوب می شود و باید قدر این مردم فهیم را دانست.

منبع: فارس

ارسال نظرات