۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۸۴۶۷۹
امام جمعه سمنان:

گرانی درمان می‌خواهد/ دولتی‌ها فکری کنند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه گرانی مانند بیماری است که دارو و درمان می‌خواهد، گفت: دولتی‌ها باید فکری برای کاهش گرانی‌ها کنند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به شکوه مراسم 13 آبان برگزار شد، اظهار داشت: این راهپیمایی که با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد، حامل چند پیام برای دشمنان خارجی، بدخواهان داخلی و مسؤولان کشور بود.

وی افزود: پیام 13 آبان برای سردمداران آمریکایی که مدعی بودند چراغ انقلاب ایران خاموش خواهد شد، این است که با تبعیت از رهبری و انسجام ملت چنین نقشه شومی هرگز عملیاتی نخواهد شد.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: یوم‌الله 13 آبان یک پیام هم به بدخواهان داخلی داشت؛ بدخواهانی که بیمار هستند یا نمی‌دانند و خواهان مذاکره هستند.

امام جمعه سمنان خطاب به بدخواهان داخلی که خواهان مذاکره هستند، گفت: بیاید کنار ملت باشید و سیل جمعیت و حضور مردم در صحنه‌ها را ببینید؛ مدعیان مذاکره منزوی هستند و منزوی‌تر خواهند شد.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: 13 آبان یک پیام هم به مسؤولان کشور داشت و آن پیام حضور همیشگی در صحنه بود؛ مردم به مسؤولان گفتند ما با حضور همیشگی تعهد خود را به اثبات رساندیم، حال شما هم به وعده‌ها عمل کنید.

خطیب نماز جمعه سمنان با گلایه‌مندی از وضع معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی اظهار داشت: مردم در آتش بی‌حساب‌وکتاب گرانی می‌سوزند؛ آیا این واقعاً قابل حل نیست؟

وی ادامه داد: گرانی مانند بیماری است که دارو و درمان می‌خواهد؛ انبارها و ذخایر در انبارها را نشان می‌دهید که ذخیره داریم؛ اما مردم شاکی و نگران‌اند و تا کی باید شاکی باشند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه قیمت اقلام و جناس موجود در بازار و مصرفی مردم چند برابر شده است، اضافه کرد: مردم شاکی و مسؤولان موظف هستند تا به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگشت مصوبه CFT از سوی شورای نگهبان در روز 13 آبان اظهار داشت: مصوبات مجلس باید از فیلتر باریک شورای نگهبان رد شود تا جنبه قانونی پیدا کند.

آیت‌الله شاهچراغی افزود: نمایندگان دقت کنند تا چه چیزی را به تصویب می‌رسانند؛ شورای نگهبان این مصوبه را رد کرد و ما منتظریم مجمع تشخیص مصلحت نظام با رأی شورای نگهبان چه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند مجمع تشخیص مصلحت تصمیمی بگیرید که به نفع مردم باشد و همان کاری را کند که شورای نگهبان کرده است.

امام جمعه سمنان ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول بیان کرد: ماه ربیع‌الاول ماه شادی و اسلام دین شادی و غم است؛ اما باید سعی شود معنویت این ماه‌های مبارک همیشه حفظ شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات