۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۸۴۶۷۴
امام جمعه اهواز:

آمریکا رو به افول است

امام جمعه اهواز با اشاره به انتخابات اخیر کنگره و سنای آمریکا، گفت: آمریکا هم اکنون دچار فتنه و اختلاف داخلی شده و قدرت آن رو به افول است.
حضور آیت الله موسوی جزایری در همایش تجلیل از خادمان قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به پایان محرم و صفر اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به حسین(ع) و عزادرانش توجه خاصی دارد با این حال علی رغم پایان محرم و صفر اما هر گز با سالار شهیدان خداحافظی نمی کنیم.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه توسل به امام حسین(ع) باید در طول سال بوده و منحصر به زمان خاصی نباشد، افزود: تشکر خاص و ویژه ای از برگزارکنندگان مراسم اربعین، برپادارندگان مواکب و شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین داریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه اربعین حسینی به انقلابی جهانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اربعین امروزه سبب معرفی تشیع در جهان شده و چنین کنگره و اجتماع بزرگی در کربلا با حضور بسیاری از کشورهای مختلف برگزار شد.

وی با بیان اینکه با الگوگیری از پیاده روی اربعین حسینی شاهد حرکت پیاده عزاداران به سمت مشهدمقدس در سالروز شهادت حضرت رضا(ع) بودیم، عنوان داشت: در خوزستان نیز در سالگرد شهادت امام هشتم، در شهرستان بهبهان شاهد پیاده روی ۱۰ کیلومتری صدها هزار نفر از مرکز شهر تا قدمگاه امام هشتم در بهبهان بودیم.

زعیم حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: چنین مناسبت هایی نفحات رحمانی بر جامعه ایران است که بشارت دهنده بشریت می باشد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه ۲۴ آبان ماه سالروز شهادت علامه طباطبایی است، گفت: تألیفات علامه از جمله المیزان بی نظیر و افتخاری برای جهان تشیع است.

وی با اشاره به اینکه امروز، روز هجرت خاتم انبیا از مکه به مدینه است، تصریح کرد: اساس پایه گذاری اسلام و حکومت اسلامی در شهر یثرب پس از هجرت حضرت ختمی مرتبط صورت گرفت و در شب هجرت شاهد جانفشانی های مولای متقیان بودیم.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه هجرت کماکان ادامه دارد، افزود: هجرت حقیقی همانا هجرت از خلق به خالق است و سرزمین خداوند آن قدر وسیع است که امکان مهاجرت برای حفظ دین وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امروزه شاهد افول آمریکا هستیم، اظهار داشت: در انتخابات اخیر آمریکا، شاهد اختلاف و دودستگی و فتنه در میان سیاستمداران آمریکایی شدیم.

امام جمعه اهواز به خبر منتشر شده در روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این روزنامه بیان می کند که ائتلاف سه جانبه آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در تمامی جبهه ها از ایران شکست خورده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از تحلیلگران آمریکایی می گویند که مشکل آمریکا با ایران پیرامون برنامه هسته ای نیست بلکه ایران بدون دخالت آمریکا و در عین مبارزه با آن، می تواند به بزرگترین قدرت منطقه ای مبدل شود./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات