۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۸۴۶۵۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

حوزه و روحانیت بهترین پشتوانه برای تبلیغ فرهنگ وقف هستند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت به دلیل نفوذ فکری که در جامعه دارد می تواند بهترین ظرفیت برای تبلیغ وقف باشد، گفت: از توان و ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه در جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بهره خواهیم گرفت.
مدیر کل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وقف در ساری برگزار شد با اشاره به اهمیت وقف در اسلام، از آن به عنوان صدقه جاریه و عامل رشد و تعالی فرهنگی و معنوی جامعه دانست و گفت: با بهره گیری از ظرفیت وقف می توان بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه را رفع کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقف یکی از احکام و ارزش های دینی است که می تواند عامل رشد فرهنگی و معنوی جامعه باشد، افزود: وقف بهترین پشتوانه برای رشد ارزش های الهی در جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که فرهنگ دینی جامعه را می توان با بهره گیری از ظرفیت وقف حفظ و گسترش داد، خاطرنشان کرد: وقف افزون بر رفع مشکلات اقتصادی جامعه و برقراری عدالت اجتماعی می تواند ابزار بسیار مهمی در تقویت برنامه های فرهنگی و معنوی محسوب شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در حال حاضر از ظرفیت موقوفات در مسائل درمانی و آموزشی نیز استفاده می شود، تصریح کرد: با توجه به تغییر نیازهای جامعه، باید موقوفات جدیدی با شرایط نیازهای عمومی مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در همین حال بر ضرورت تقویت وقف های مشارکتی در جامعه تأکید کرد و افزود: در جهت تقویت و ترویج صحیح فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همراهی و همکاری بیشتر روحانیت و مبلغان دینی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که در حال حاضر نیازمند تبلیغ صحیح برای شناخت بهتر مردم از وقف هستیم، خاطرنشان کرد: در همین حال از همه ظرفیت ها به ویژه توان تبلیغی روحانیت استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت به دلیل نفوذ فکری که در جامعه دارد می تواند بهترین ظرفیت برای تبلیغ وقف باشد، تصریح کرد: از توان و ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه در جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بهره خواهیم گرفت.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که می توانیم از ظرفیت وقف در جهت حل بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم، بیان داشت: باید با تبیین صحیح کارکردهای وقف در جامعه مردم مؤمن استان را به سمت موقوفات جدید ترغیب کنیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات