۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۶۴۴
سردار سلامی:

دشمن با کوچک‌ترین دست درازی به ایران پاسخی نابود‌کننده دریافت خواهد کرد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: توان دفاعی و موشکی کشورمان قدرتی است بازدارنده که هرزمان دشمن بخواهد به منافع ما در دریا، آسمان و زمین دست درازی کند پاسخی نابود‌کننده خواهد گرفت.
سردار سلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی در همایش بزرگ مجاهدان در غربت در تالار همایش‌های دانشگاه دامغان اظهار داشت: امروز قدرت آمریکا به زوال کشیده شده است.

وی افزود: امروز شاهد زوال قدرتی هستیم که اقتصاد آمریکا را در بیابان‌ها و خیابان‌های آسیای غربی ـ که آنها آن را به عنوان خاورمیانه می‌شناسند ـ هزینه می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ‌با اشاره به اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف گفت: امروز قدرت موشکی کشور ما قد کشیده ‌و این توان در هر نقطه و با هر برد دلخواه و به هر حجم دلخواه و با دقت بالا در کشورمان وجود دارد.

سردار سلامی با بیان اینکه «قدرت موشکی»، تنها قدرت جمهوری اسلامی ایران نیست تصریح کرد: اما (توان موشکی ایران) قدرتی است که دشمن از آن می‌ترسد و (این توان) دستگاه محاسباتی دشمن را تغییر می‌دهد.

وی اضافه کرد: امروز مسلمانان جهان می‌خواهند از میدان اسارت در میدان برده‌داری مدرن نجات یابند. می‌خواهند بساط سیطره سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی مستکبران عالم را برچینند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز می‌بینیم که در بیشتر بلاد اسلامی، دل‌ها به یکدیگر پیوند خورده و زمینه‌های شکل گیری امت واحده اسلامی ایجاد شده است.

سردار سلامی عنوان کرد: امروز مسلمانان آزاده به سران نظام سلطه فهمانده‌اند که دیگر جغرافیای جهان اسلام، میدانی برای سلطه طلبی مستکبران عالم، آمریکا، اسرائیل غاصب و انگلیس و دیگر ایادی آنان نیست و این داستان مقاومت همه ملت‌های مسلمان است.

وی با بیان اینکه مسلمانان امروز شمشیر جهاد را برداشته‌اند عنوان کرد: هر مسلمانی که جهاد را انتخاب کند هرگز نمی میرد و بر این اساس، یمن نمی‌میرد و بحرین زنده است و سوریه و لبنان نفس می‌کشند و فلسطین نیز در حال برافروختن مشعل جهاد است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جهاد رمز بقا و راز حیات مسلمانان است اضافه کرد: امروز این صهیونیست‌ها هستند که در محاصره قرار دارند. آنها (صهیونیست‌ها) دور خود دیوار می‌کشند و بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند و آمریکایی‌ها نیز دیگر نمی‌توانند بر غارت ثروت‌های ملی و معنوی مسلمانان ادامه دهند.

سردار سلامی با طرح این پرسش که «حال باید ببینیم این فرهنگ مقاومت در چه چیز ریشه دارد؟» خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی ما، به یک معجزه الهی دست زد و میدان جهاد را در دنیای اسلام مفتوح کرد. انقلاب اسلامی ما پیروز شد و این نخستین شکست آمریکا بود.

وی انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران را فراتر از موج و شوک برای آمریکا خواند و افزود: امام خمینی (ره) آمد تا روح و فرهنگ مقاومت و ایستادگی و ثبات قدم را درمسلمانان زنده کرد تا هویت از دست رفته خود را بازیابند.

آمریکا همواره از قدرت گرفتن انقلاب اسلامی ملت ایران هراس داشته است

وی با اشاره به اینکه منطق مقاومت نیازمند مصداق هایی است تا مردم آن را بپذیرند، اما منطق سازش و گفتگو با مستکبران عالم به ظاهر ساده است، همانا گفتمان مقاومت نیازمند مفاهیم قابل درک است، اظهار داشت: آمریکایی ها از ابتدا می دانستند اگر انقلاب مردم ما قدرت بگیرد یک زلزله سیاسی اتفاق می افتد که بعدها بساط آنها را برخواهد چید.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا و ایادی استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب با ترور و فتنه های مختلف سعی در مقابله با ملت و انقلاب ما داشتند اما با تسخیر لانه جاسوسی که انقلابی حتی مهمتر از انقلاب اول بود باز هم تحقیر شدند، افزود: آنها سپس ناوها و هواپیماهایشان را فرستادند تا گروگان‌هایشان را آزاد کنند اما اینبار در صحرای طبس مغلوب قدرت خداوند و طوفان شن ها شدند از همان روز به بعد هیمنه آمریکا فرو ریخت.

سردار سلامی اضافه کرد: آمریکایی ها و دشمنان اسلام سپس جنگ بزرگ هشت ساله را با ائتلافی جهانی به ملت مقاوم ما تحمیل کردند جوانان ما سینه هایشان را همانند کوه سپر کردند، ایستادند و در حالی که کشور ما در انزوا سیاسی حصر اقتصادی عملیات روانی جهانی علیه خود قرار داشت، ملت به برکت نفس های امام بزرگوارش راه جهاد را برگزید و سپس شکست بزرگتری را به دشمنان تحمیل کرد و سرافراز از جنگ هشت ساله خارج شد.

آمریکا به دنبال نجات آل سعود از باتلاق یمن است/ حزب الله کابوس صهیونیستها است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ما دریافتیم برای بقای انقلاب و کشورمان باید قوی شویم و باید ظرفیت‌های جدید از گشایش دل‌ها در جهان اسلام به وجود آید تا استکبار جهانی نتواند فشار خود را تنها بر یک جریان و منطقه اعمال دارد، گفت: رویش های فراوانی در جهان اسلام به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است، در لبنان کابوسی وحشتناک برای غاصبان صهیونیست به نام حزب الله شکل گرفت و فلسطینی ها به مبارزه مسلحانه با آنها پرداختند و مرگ برای صهیونیستها به واقعیتی مسلم تبدیل شد.

سردار سلامی تأکید کرد: امروز نیروی برآمده از تفکر انقلاب اسلامی یعنی حزب الله لبنان نقش اساسی در کنار ارتش این کشور در دفاع از کشور لبنان دارد و قدرت حزب الله صهیونیست‌ها را در فشار و هراس مرگ و نابودی قرار داده، نیرویی مردمی که امروز از زمان جنگ 33 روزه نیز قدرتمندتر است، اسرائیل غاصب می داند اکنون هرجنگی را آغاز کند به محو خودش منجر خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه با رشادت های نیروهای جبهه مقاومت در سوریه و عراق راه ها بر دشمن بسته شده و نشر تفکر انقلاب اسلامی و اندیشه‌های نورانی امام و رهبری سطح مقابله با دشمن را از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ امتداد داده است، افزود: سیاستمداران آمریکایی که به اعتراف خود با صرف هفت تریلیون دلار طی سالهای گذشته در منطقه هیچ دستاوردی نداشته اند اکنون دچار فقدان راهبرد و سردرگمی بی سابقه ای شده اند، همگان در جهان امروز شاهد زوال قدرت آمریکا هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همه ما باید همانند سرنشینان یک کشتی در جهان اسلام به هم بپیوندیم تا دشمنان اگر خواستند شرارتی کنند نه با یک ملت بلکه با تمامی مسلمانان مواجه باشند، ایران اسلامی اکنون قدرتی تأثیر گذار است، امروز به واقع هر چه آرزو داشته ایم در میدان واقعیت می بینیم، می توانیم همه راه های غلبه دشمن را ببندیم و ظرفیت و توانایی ریختن آتش روی همه منافع حیاتی دشمن در منطقه را داریم.

سلامی با بیان اینکه قدرت موشکی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وجود تحریمها قد کشید و اکنون ایران اسلامی توان تولید هر موشکی با هر حجم و هربرد و دقت بالا را دارد، خاطر نشان کرد: همگان بدانند این تنها قدرت دفاعی ما نیست، اما قدرتی است که دشمن به شدت از آن می ترسد و محاسبات دشمن را تغییر می دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: توان دفاعی و موشکی کشورمان قدرتی است بازدارنده که هرزمان دشمن بخواهد به منافع ما در دریا، آسمان و زمین دست درازی کند پاسخی نابود‌کننده خواهد گرفت؛ از یاد نبریم که تمام این قدرت را بدون اتکا به قدرتهای خارجی به دست آوردیم و همچنان نیز باید در مسیر پیشرفتهای علمی، اقتصادی و دفاعی تلاش کنیم.

وی یادآور شد: جوانان ایران اسلامی در طول سالهای اخیر معجزه های بزرگ، جذاب و حیات بخشی را با هدایت ها و رهبری رهبری الهی و جانباز شجاع اسلام رقم زده اند، رهبری نورانی و حکیم، با نفوذی الهی که تا به امروز سفینه نجات امت اسلامی بوده و این کشتی را به ساحل حریت و عزت راهنمایی و رهبری می کنند.

آمریکا به دلیل ضعف های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود توان حمله به ایران قدرتمند را ندارد

سردار سلامی با ذکر این مطلب که نظام سلطه به رهبری آمریکا در سالهای اخیر جنگ اقتصادی را محور برنامههای خود بر علیه ملت غیور ایران قرار داده و فشار سنگین اقتصادی و جنگ روانی گسترده ای را به ما تحمیل کرده اند، اضافه کرد: این فشار اقتصادی شدید می تواند هر قدرتی از جمله خود آنها را دچار فروپاشی کند، اما ملت ایران ایستاده و آمریکا همانگونه که در به صفر رساندن صادرات نفت ایران شکست خود بار دیگر تحقیر خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: امروز امکان انتخاب گزینه حمله نظامی به ایران به واسطه قدرت کشورمان و ضعف‌های آمریکا از دشمن سلب شده است، آمریکا امروز نه شرایط سیاسی مناسب این تهاجم را دارد، نه از نظر اقتصادی قادر به اداره جنگ دیگری است و نه توان نظامی این حمله را دارد از این رو دشمن به تنها حربه خود یعنی جنگ اقتصادی روی آورده است.

انتخاب مدل جهادی کشور را در مسیر شکوفایی قرار می دهد/ خورشید عمر آمریکا به غروب نزدیک است

سلامی با اشاره به اینکه امروز اکثر نیازهای کشور در بخش های مختلف در داخل کشور تولید می شود، افزود: تاریخ نشان داده هر وقت و در هر برهه ای که دشمن ملت ما را تحت فشار قرار داده ملت مقاوم ایران رشد کرده است که پیوستن ایران به جمع کشورهای دارای دانش هسته‌ای، فرستادن موشک ها و ماهواره های ایرانی به فضا و شکست دشمن در برنامه تحریم بنزین گواهی بر این مطلب است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکایی ها دیگر قادر به کنترل سیاسی جهان نیستند، خورشید عمرشان به غروب نزدیک شده است؛ اما ایران اسلامی نیرومند و قدرتمند ایستاده است، مطمئناَ مشکلات اقتصادی موجود کشور نیز با اصلاح مدیریت ها و اعمال مدل جهادی کاهش می یابد و می توانیم تهدید تحریم ها را به فرصت توسعه و شکوفایی میهن اسلامی بدل کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات